voicelok فلش درایوی مجهز به قفل تشخیص صوتی

 

 

شرکت voicelok در زمینه طراحی فلش درایو ها و حفاظت از اطلاعات آنها در کنار استفاده از فن آوری اثر انگشت فعلی موجود در بازار، راه کار دیگری را ارائه کرده است. این شرکت ادعا می کند که اولین فلش درایو مجهز به فن آوری حفاظت قفل صوتی را در دنیا ساخته است.

این فلش درایو 8 گیگابایتی مجهز به فن آوری ردیابی و شناسایی فرکانس صوت کاربر است. به این صورت که رمزعبور به جای توالی حروف و ارقام، توسط صاحب فلش به صورت صوتی تعریف می شود. این فن آوری به گونه ای است که تنها تن صدای کاربر خود را برای بیان رمزعبور می پذیرد.
شخصی سازی این قفل به گونه ای است که اگر شخص دیگری رمزعبور را تکرار کند، اجازه دستیابی به اطلاعات را نمی دهد. پس دیگر نگران لو رفتن رمزعبورمان نخواهیم بود و تنها بایستی کاربر اصلی با لحن صدای خودش رمزعبور را بیان کند.
این فلش درایو برای انواع کامپیوتر های شخصی و مک بوک ها و بدون نیاز به نصب هیچ نوع درایوی و به راحتی با اتصال به پورت USB، قابل استفاده است.
نمی توان گفت تا چه اندازه امنیت این برنامه کنترلی بالا است، اما به عنوان شیوه نوینی در زمینه شخصی سازی و حفاظت اطلاعات فلش درایو ها می تواند طرفداران خاص خودش را داشته باشد.


منبع :slashgear hammacher

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*