اپل نسخه‌ی جدیدی از آی او اس ۹.۳ را برای رفع مشکلات دیوایس‌های قدیمی عرضه می‌کند

اپل نسخه‌ی جدیدی از آی او اس ۹.۳ را برای رفع مشکلات دیوایس‌های قدیمی عرضه می‌کند

آی او اس ۹.۳ به شخصه یکی از بهینه‌ترین بروزرسانی‌هایی بوده است که در دو سال اخیر انجام داده ام و سرعت و عملکرد دیوایس‌هایی که این نسخه را بر روی آن‌ها نصب کرده ام، بسیار بهتر شده است. اما این نسخه برای دیوایس‌های قدیمی‌تر مشکلاتی را بوجود می‌آورد.

اپل دوشنبه شب بعد از معرفی آیپد پرو ۹.۷ اینچی و آیفون SE، نسخه‌ی جدید سیستم عامل آی او اس یعنی iOS 9.3 را نیز به طور عمومی عرضه کرد. تقریبا اکثر کاربران آیفون، آیپد و آیپاد که به این ورژن بروزرسانی کرده اند، از عملکرد خوب آن تمجید کرده اند و از سرعت و کیفیت آن راضی هستند. اما نقطه‌ی مخالف این موضوع هم وجود دارد.

تعدادی از کاربران که این نسخه را بر روی دیوایس‌های قدیمی‌تر نظیر آیپد ۲ نصب کرده اند، با مشکلات عجیب و غریبی مواجه شده اند. مشکلاتی نظیر کرش کردن بدون ‌دلیل دیوایس، بالا رفتن غیر عادی مصرف باتری و لگ‌های مختلف. اما یکی از عجیب‌ترین و البته بحرانی‌ترین مشکلاتی که به خصوص برای تعدادی از کاربران آیپد ۲ در سراسر جهان اتفاق افتاده است، گیر کردن بر روی صفحه‌ی فعال‌سازی و بوت نشدن اسپرینگ بورد (بستر اصلی رابط کاربری آی او اس شامل هوم اسکرین و دیگر صفحات) بوده است.

این مشکل بعد از آپدیت بوجود آمده است و کاربران وقتی رمز دیوایس را وارد می‌کنند، آیپدشان فعال نمی‌شود و صفحه‌ی فعال‌سازی همچنان باقی می‌ماند. البته برخی از کاربران با اتصال دیوایس به کامپیوتر و ریستور از طریق نرم افزار آیتونز توانسته اند مشکل را حل کنند اما برای تعدادی دیگر از آن‌ها نیز این روش موثر نبوده است.

اپل نسخه‌ی جدیدی از آی او اس ۹.۳ را برای رفع مشکلات دیوایس‌های قدیمی عرضه می‌کند

این مشکل به حدی بحرانی بوده است که اپل انجام بروزرسانی برای برخی از دیوایس‌های قدیمی را موقتا غیرفعال کرده است تا کاربران دیگری به این مشکل دچار نشوند. اپل در گفت و گو با سایت iMore از این مشکل و تلاش برای حل آن خبر داده است:

برای این دسته از دیوایس‌های قدیمی، ما موقتا بخش بروزرسانی را غیرفعال کرده ایم و بزودی نسخه‌ی جدیدی از آی او اس ۹.۳ عرضه خواهیم کرد که این مشکل را برطرف می‌کند. این بروزرسانی طی چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد.

بنابراین اگر شما هم دیوایس قدیمی‌تری (مخصوصا آیپد ۲) دارید، موقتا سیستم عامل آن را به آی او اس ۹.۳ آپدیت نکنید و اگر هم این بروزرسانی را انجام داده اید و در صفحه‌ی فعال سازی (Activation) گیر کرده اید، باید چند روزی را صبر کنید تا اپل نسخه‌ی اصلاح شده‌ی آی او اس ۹.۳ را عرضه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*