مجموعه عکس‌های سیاه و سفید که وادارتان میکنند درباره‌شان فکر کنید

مجموعه عکس‌های سیاه و سفید که وادارتان میکنند درباره‌شان فکر کنید

عکس‌های سیاه و سفید همواره طرفداران خاص خود را داشته‌اند و این مدیوم درواقع بهترین فرصت برای عکاسانی به‌حساب می‌آید که علاقه دارند درباره‌ی مفاهیم غیر سطحی و عمیق انسانی عکس بگیرند و پیام خود را به مخاطبان انتقال دهند.

این بار برایتان یک مجموعه‌ی بسیار زیبا از عکس‌های سیاه و سفید را آماده کرده‌ایم که در خلق اکثر آن‌ها تنها از تکنیک‌های عکاسی و بازی با نور و پرسپکتیو استفاده شده است. در روزگاری که اکثر عکاسان ترجیح می‌دهند با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصاویر و با اضافه کردن افکت‌های غیر واقعی، هنر خود را نشان بدهند، عکاس مورد نظر ما تلاش می‌کند که با تکیه بر اصول سنتی و هنر ناب عکاسی این کار را انجام دهد.

آقای چما مودز با نام کامل خوزه ماریا رودرگوئز مدوز (Jose Maria Rodriguez Madoz) یک عکاس اسپانیایی است که در گرفتن تصاویر سورئال و عکس‌های سیاه و سفید تخصص دارد. این هنرمند شناخته شده در سال ۱۹۵۸ متولد شده است و بعد از اتمام تحصیلاتش در رشته‌ی هنر دانشگاه Complutense شهر مادرید در سال ۱۹۸۳، به حرفه‌ی عکاسی روی آورده است و تصاویر مفهومی و زیبایی را در نمایشگاه‌های متعدد به نمایش در‌می‌آورد.

مجموعه عکس‌های سیاه و سفید که وادارتان می‌کنند درباره‌شان فکر کنید

تصاویر او عموما با حال و هوای غم و با تم سیاه و سفید گرفته شده‌اند و خود آقای مدوز درباره‌ی آن‌ها نظر جالبی دارد:

واقعیت این است که من هیچ‌گاه درباره‌ی اینکه عکس‌های سیاه و سفید من چه عکس‌العملی را در مخاطب ایجاد خواهد کرد، فکر نمی‌کنم. من به دنبال موقعیت‌هایی برای خلق تصاویری هستم که من را تکان دهند و بتوانند احساس من را به حرکت دربیاورند.

او در ادامه‌ی این مصاحبه که با خبرگزاری اسپانیایی Bookstyle انجام داده است، می‌گوید:

این تصاویر باعث می‌شوند که احساس کنم که در حال انجام کار متفاوتی هستم که تا به حال اطلاعی از آن نداشته‌ام. دوست دارم در مقابل عکس‌هایم بایستم و احساس کنم که می‌توانم با آن‌ها ارتباط برقرار کنم. اگر یک عکس بتواند با من صحبت کند و با هم ارتباط برقرار کنیم، این حس اعتماد را به من می‌دهد که این اتفاق برای دیگر افرادی که آن تصویر را می‌بینند هم خواهد افتاد.

بعد از خواندن توضیحات این عکاس مشهور نوبت به آن می‌رسد که مجموعه‌ای از منتخب تصاویر او را مشاهده کنیم. البته علاقه‌مندان به هنر آقای مدوز می‌توانند به وب‌سایت شخصی او که لینک آن در قسمت منابع انتهای مطلب آمده است، مراجعه کرده و تمام آثار این هنرمند را مشاهده کنند.

گالری عکس‌های سیاه و سفید چما مودز؛ این دنیای بدون رنگ

مجموعه عکس‌های سیاه و سفید که وادارتان میکنند درباره‌شان فکر کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*