هک 272 میلیون حساب کاربری ایمیل

سال گذشته بیش از 272 میلیون حساب کاربری ایمیل به سرقت رفته است

شاید تعجب کنید وقتی بدانید که سال گذشته بیش از 272 میلیون حساب کاربری ایمیل به سرقت رفته اند. این آماری است که یک کمپانی امنیتی آمریکایی آن را اعلام کرده است که البته توانسته تمامی آن‌ها را به صاحبان قبلی خود بازگرداند. به هر حال دردآور است وقتی نمی‌دانیم هکرها چگونه به ما نفوذ می‌کنند.

کمپانی Hold Security تمامی 272 میلیون حساب کاربری ایمیل را به صاحبان اصل خود بازگردانده است

گزارش جدیدی نشان می‌دهد که هکر‌های روس توانسته‌اند به بیش 272.3 میلیون حساب کاربری ایمیل به صورت غیر قانونی دسترسی پیدا کنند و آن ها را بعضاً به فروش برسانند. این حساب‌ها مربوط به سرویس‌های ایمیلی Mail.ru، جیمیل گوگل، یاهو میل و اوت لوک مایکروسافت خواهد بود.

علاوه بر آن Hold Security از کشفیات خودش به رویترز گفته است که بزرگترین موج حملات سایبری به بانک‌ها و خرده فروشی‌های ایالات متحده در سال 2014 میلادی اتفاق افتاده است. «الکس هودن» بنیانگذار و رئیس بخش اطلاعات محرمانه‌ی کمپانی هولد سکیوریتی همچنین خبر می‌دهد که جزئیات بسیار مهمی از سال‌های گذشته و از حملات به JPMorgan، Target و سیستم Adobe به دست آورده است.

محققان پس از پیدا کردن یک هکر جوان روس در یک فروم به طور تصادفی به گنجینه‌ای از اطلاعات مفید دست یافته اند. وی افشا کرده بود که تا کنون به سرقت 1.17 میلیارد اطلاعات مختلف شامل ایمیل، کارت اعتباری بانکی و غیره پرداخته است.

هودن در ادامه توضیح می‌دهد که 57 میلیون حساب کاربری ایمیل Mail.ru (این سرویس 64 میلیون کاربر فعال در ماه دارد)، 24 میلیون حساب کاربری جیمیل، 33 میلیون حساب کاربری اوت لوک، 40 میلیون حساب کاربری یاهو و صدها هزار حساب کاربری سرویس دهندگان ایمیل آلمانی و چینی تا اواخر سال گذشته به سرقت رفته است.

بیش از هزاران اطلاعات کارت اعتباری مربوط به کارکنان بزرگترین بانک های ایالات متحده، تولیدکنندگان و کمپانی‌های خرده فروش است. به عقیده هودن این اطلاعات می‌تواند بر اساس اعتماد کاربران به افراد نامطمئن درز کرده باشد. جالب است بدانید که برخی از این حساب‌ها حتی چندین بار مورد استفاده قرار گرفته اند. بسیاری از این مشکلات نیز با عدم انتخاب رمزعبور مناسب به وجود می‌آیند. برخی از مردم برای راحتی بیشتر در تمامی حساب‌های اینترنتی و غیر اینترنتی خود از یک رمز خاص استفاده می‌کنند که این یکسان بودن تمامی آن‌ها می‌تواند بزرگترین خطر برای شما باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*