گزارش مالی اچ تی سی در 2016

گزارش مالی اچ تی سی در سه ماهه اول سال جاری؛ سقوط آزاد از صخره تکنولوژی

به‌تازگی گزارش مالی اچ تی سی (HTC) از درامدهای سه ماهه نخست سال 2016 این شرکت منتشر شده است که بر اساس آن باید گفت ضررهای مالی این کمپانی همچنان ادامه دارد. البته فروش پرچم‌دار آن‌ها اچ تی سی 10 (HTC 10) و هدست واقعیت مجازی HTC Vive در این درآمد دخیل نبوده و در سه ماهه دوم مشخص خواهد شد.

حال و روز اچ تی سی (HTC) چندان خوب نیست. امروز گزارش مالی اچ تی سی از میزان درآمدهای این کمپانی در سه ماهه نخست سال 2016 میلادی منتشر شد که بر اساس آن تایوانی‌ها چهارمین سه ماهه متوالی را با ضرر و زیان دنبال می‌کنند.

گزارش مالی اچ تی سی در سه ماهه نخست سال 2016 نگران کننده است

بر اساس گزارش مالی اچ تی سی ، تولیدکننده نخست گوشی‌های هوشمند در تایوان که به‌تازگی از پرچم‌دار خودش رونمایی کرده بین یکم ژانویه تا 31 ماه مارس با ضرری 148 میلیون دلاری روبه‌رو بوده است. این قضیه وقتی غم‌انگیزتر می‌شود که بدانید آن‌ها نسبت به سال گذشته که درآمد 41.5 میلیارد دلاری را به دست آورده بودند، با کسب 14.8 میلیارد دلار چیزی حدود 64 درصد کاهش را در درآمد‌های خود می‌بینند.

در به وقوع پیوستن این نتیجه دلایل زیادی وجود دارند که دست به دست هم داده‌اند. نخستین دلیل را می‌توان عرضه تازه‌ی پرچم‌دار این کمپانی، گوشی هوشمند اچ تی سی 10 (HTC 10) دانست که هنوز به‌صورت کامل وارد بازار نشده است و در واقع فروش این محصول جدا از گزارش سه ماهه نخست این شرکت خواهد بود. دلیل دوم را می‌توان هدست واقعیت مجازی HTC Vive دانست که این محصول هم درگیر سه ماهه نخست نخواهد بود و جزو سه ماهه دوم سال جاری است.

علاوه بر این دلایل باید به فروش بسیار ضعیف هندست اچ تی سی وان ام 9 (HTC One M9) اشاره کرد که سه ماهه گذشته نیز چنین فروش ضعیفی را تجربه کرده بود. همچنین شایان ذکر است که توسعه این کمپانی به‌صورت انبوهی انجام نمی‌گیرد و این تولیدکننده به‌صورت انبوهی طی چند سال گذشته روند رو به پایینی را در تولیدات خود به همراه داشته است. این میزان توسعه به دلیل هرچه کوچک‌تر کردن وسعت شرکت جهت کارآمدی بیشتر است.

HTC و چالش بازگرداندن آب رفته به جوی

گزارش مالی اچ تی سی در 2016

همان‌طور که در گذشته اعلام کردیم کمپانی HTC در تلاش است تا هزینه‌ها را کاهش داده و درآمد خود را افزایش دهد. «چیالین چانگ» رئیس بخش امور مالی این کمپانی بدون آن‌که جزئیات را فاش کند می‌گوید که آن‌ها قصد دارند در سه ماهه دوم سال جاری استراتژی «اصلاح هزینه» را پیاده کند.

این کمپانی به تازی برخی از زمین‌ها و اموال خود را نیز به فروش رسانده است تا به‌طور قابل توجهی شاهد کاهش گستردگی آن‌ها باشیم. بسته شدن دفاتر کاری اچ تی سی در کشورهای مختلفی مانند ایتالیا را نیز باید از همین دست اقدامات بدانیم.

چانگ همچنین در ارتباط با هدست واقعیت مجازی تازه عرضه شده این کمپانی نیز ابراز امیدواری کرد و آن را «بخش جدایی ناپذیر سوددهی کمپانی اچ تی سی» خواند. به گفته وی در سال جاری یکی از مهم‌ترین اهداف تولیدکننده تایوانی، گسترش هرچه بیشتر هدست HTC Vive است.

به عقیده چانگ با کاهش هزینه‌ها و ایجاد کردن جو مثبت در بازار گوشی‌های هوشمند به‌وسیله HTC 10، سه ماهه دوم سال جاری شرایط برای آن‌ها بهتر از گذشته خواهد بود. وی همچنین می‌گوید که اچ تی سی می‌تواند حتی در سه ماهه سوم رکوردهای تازه‌ای را در بازار گوشی‌های هوشمند از خود به‌جای بگذارد. اگرچه این یک پیش‌بینی بوده و باید تا آن زمان صبر کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*