اپل علاقه ای به تولید کنسول‌های بازی ندارد!

 

 

با وجود آن که کنسول‌های مخصوص بازی چون Xbox و PlayStation و Nintendo در بازار بازی‌ها بسیار موفق بوده‌اند اما تیم کوک علاقه‌ای به حضور در این بازار ندارد. چندی پیش و پس از مراجعه مدیرعامل اپل به شرکت Valve، شایعات پیرامون علاقه اپل نسبت به ساخت کنسول بازی به کمک Valve شدت گرفت. همانطور که می‌دانید امروزه با وجود پدیده ای به نام آیپد، اپل نیز نقش بسیار پررنگی در صنعت بازی‌ در دستگاه‌های قابل‌حمل بازی می‌کند و فروش بازی‌ها در AppStore سود خوبی برای اپل داشته است. ولی به نظر می رسد اپل ترجیح می‌دهد روش خود را حفظ کرده و صنعت بازی را روی همین دستگاه‌های پرتابل (آیپد وآيفون و آیپاد) توسعه دهد و وارد دنیای کنسول‌های مخصوص بازی نشود.

به رغم ظهور اپل به عنوان یک وزنه مهم و غالب در بازار بازی‌های دستی و قابل حمل، تیم کوک علاقه‌ای به رقابت با نینتندو، سونی و مایکروسافت در بازار کنسول ندارد.

به گزارش AllThingsD کوک در جلسه پرسش و پاسخ کنفرانس D10، به یکی از سوالات پرسیده شده توسط خبرنگار مبنی بر آینده این کمپانی در زمینه بازی، این گونه پاسخ داد:

«صنعت بازی کمی تکامل یافته است. افراد بیشتری روی دستگاه‌های قابل حمل بازی می‌کنند. این که در آینده به کدام سمت گرایش پیدا خواهیم کرد، بعدا روشن خواهد شد. مشتریان عاشق بازی هستند. من علاقه‌ای به حضور در تجارت کنسول بازی به شکل سنتی آن ندارم. اما امروز اپل یکی از مهمترین بازیگران این صنعت است و اتفاقات آینده، نقش اپل را نیز پررنگ‌تر خواهد کرد.»

اگر چه اظهارات کوک هر گونه تصور از ساخت یک کنسول بازی توسط اپل را از ذهن ما پاک می‌کند، اما چشم انداز دقیقی از صنعت بازی یکپارچه با دستگاه‌های اپل به ما ارائه نمی‌کند. در ادامه از کوک پرسیده شد که آیا این کمپانی علاقه‌ای به آوردن تجربه بازی روی تلویزیون دارد یا نه، که پاسخ کوک این بود:

«این می‌تواند ایده جالبی باشد»


منبع : THE VERGE

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*