با بخش Early Access در گوگل پلی آشنا شوید؛ انبار اپ‌های بتا

با بخش Early Access آشنا شوید؛ انبار اپ‌های بتا در فروشگاه گوگل پلی

رویداد I/O ۲۰۱۶ گوگل بیش از اینکه قرار باشد درباره‌ی محصولات سخت افزاری و گجت‌های جدید صحبت کند، یک ضیافت نرم افزاری محسوب می‌شود که بیشتر از همه مختص به توسعه‌دهندگان اندروید است. اضافه شدن بخش Early Access در گوگل پلی نیز یکی از اخبار مهم برای این دسته از کاربران است.

بخش Early Access قرار است که به‌عنوان یک قسمت کاملا جداگانه در فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی قرار بگیرد و کاربران بتوانند مانند بخش‌های برترین‌ها و تخفیف‌خورده‌ها، به آن دسترسی کاملی داشته باشند. اما هدف از ایجاد این بخش چیست؟ امروزه در دنیای توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها، عرضه‌ی نسخه‌های بتا بسیار رایج شده است و شرکت‌های نرم افزاری و توسعه‌دهندگان مستقل ترجیح می‌دهند که چند نسخه‌ی آزمایشی را قبل از معرفی نسخه‌ی نهایی، در اختیار کاربران قرار دهند تا عیب‌های احتمالی آن‌ها گزارش شده و توسط توسعه‌دهنده برطرف شوند.

البته پیش از این هم امکان دانلود و نصب اپلیکیشن‌های بتا در فروشگاه گوگلی پلی وجود داشت، اما روند انجام آن کمی مشکل بود و کاربران بعد از وارد شدن به طرح تست نسخه‌ی بتا، باید از لینک‌هایی که به‌صورت اختصاصی توسط توسعه‌دهنده در اختیارشان قرار داده می‌شد، استفاده کرده و نسخه‌ی بتا را دانلود و بر روی دیوایس اندرویدیشان نصب می‌کردند. اما خب این روش مشکلات خاص خود را داشت و استفاده از آن برای تمام کاربران ممکن نبود.

بخش Early Access مخصوص اپلیکیشن‌های بتا خواهد بود

بنابراین گوگل هم که از این مشکلات آگاه است، بخش Early Access را در فروشگاه نرم افزاری خود ایجاد کرده است تا توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند نسخه‌ی بتای اپ خود را در معرض آزمایش قرار دهند و کاربرانی که می‌خواهند آن‌ها را تست کنند، در یک محیط مشترک و جامع، این کار را انجام دهند و روند تست نسخه‌های آزمایشی، سریع‌تر و راحت‌تر از قبل انجام شود.

البته خود گوگل هم بر روی این روند نظارت خواهد داشت و هر اپلیکیشن بتایی قابلیت این را ندارد که در بخش Early Access قرار بگیرد. درواقع در مرحله‌ی اول ایجاد این بخش قرار است که خود ناظران و متخصصان گوگل پلی، نسخه‌ی بتای نرم افزارهای منتخب را انتخاب کنند و آن‌ها را در این بخش قرار دهند. هرچند که احتمالا در آینده‌ی نزدیک، خود توسعه‌دهندگان هم قادر خواهند بود که نسخه‌ی آزمایشی اپلیکیشن خود را در این قسمت قرار دهند تا در معرض آزمایش کاربران بیشتری قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*