E3 2012 : پلت فرم پلي استيشن موبايل سوني و HTC در بخش سخت افزار E3 معرفي شد

 

 

نمايشگاه E3 هم آغاز شده و همه بازي خورها منتظر خبرهاي داغ سخت افزاري و نرم افزاري دنياي گيم هستند. همانطور که مي دانيد اين نمايشگاه که با نام Electonic Enteirteinment Expo يا نمايشگاه سرگرمي هاي الکترونيک هم شناخته مي شود، يکي از بزرگترين اتفاقات ساليانه دنياي بازي است.

کي از اولين کنفرانس هاي E3 امسال از آن سوني بود که به معرفي برخي محصولات جديد سخت و نرم افزاري خود پرداخت. اما همانگونه که از قبل پيشبيني شده بود، اين شرکت طرفداران کنسول بازي پلي استيشن را ناکام گذاشت و خبري در خصوص نسخه بعدي آن ارائه نکرد. اما اين همه داستان سوني نيست.
يکي از مهمترين خبرهاي سوني، اعلام تغيير نام پلتفرم PlayStation Suite به PlayStation Mobile و همچنين امکان شراکت ديگر کارخانه هاي موبايل سازي در اين پلتفرم بود. نتيجه اين کار، در انتها عرضه موبايل هاي با گواهي پلي استيشن موبايل توسط ديگر توليد کنندگان است که قادرند همانند نمونه هايي چون پلي استيشن پلي، بازي هاي پلي استيشن را روي موبايل در اختيارتان بگذارند.
و اولين همکار تجاري سوني در اين طرح، شرکت تايواني HTC است که قرار است براي برخي گوشي هاي خود اين گواهي را دريافت کند. اگرچه هنوز گوشي خاصي به عنوان پلي استيشن-موبايل معرفي نشده، اما شايد بتوانيم در آينده نزديک اچ تي سي وان ايکس را اولين پلي استيشن موبايل محصول شرکتي غير از سوني بدانيم. اين پلتفرم جديد پلي استيشن در سال قبل معرفي شد و برنامه نويسان از آوريل گذشته در تلاشند که نسخه بتا آن را آماده کنند و اين تلاش تا امروز نيز ادامه دارد.
استفاده از يک طرف سوم با قد و قامت اچ تي سي در ساخت موبايل هاي پلي استيشن، مي تواند باعث تغييرات عمده و مهمي در پتانسيل برنامه هاي اين پروژه شود. مي توانيم اچ تي سي را محل جديدي براي بازيهاي پلي استيشن-موبايل بدانيم و پس از اين بازي هاي پلي استيشن را با سخت افزارهاي تايواني در دست داشته باشيم.


منبع : Engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*