تم تیره و آنالیزور خواب به نرم افزار ساعت در آی او اس ۱۰ اضافه شده است

تم تیره و آنالیزور خواب به نرم افزار ساعت در آی او اس ۱۰ اضافه شده است

یکی از قابلیت‌هایی که خیلی از کاربران و کارشناسان حدس می‌زدند که به‌عنوان یکی از امکانات اصلی آی او اس ۱۰ در کنفرانس دیشب معرفی شود، قابلیت تغییر تم تمام قسمت‌های آی او اس به حالت تیره بود تا بتوانیم در ساعات پایانی شب و در نور کم هم از دیوایس خود بدون هیچ مشکلی استفاده کنیم که البته این موضوع در نرم افزار ساعت در آی او اس ۱۰ عملی شده است.

البته شاید با خود بگویید که آی او اس همین حالا هم دارای حالتی به نام نایت شیفت (Night Shift) است که با کاهش نور آبی صفحه به کاربران اجازه می‌دهد بدون آسیب رسیدن به چشمانشان از دیوایس خود در نور کم هم استفاده کنند. این حرف کاملا درست است اما اگر با سیستم عامل‌هایی که دارای تم تیره هستند، کار کرده باشید و یا به وب‌سایت‌هایی که دارای این حالت هستند در نور کم مراجعه کرده باشید، متوجه می‌شوید که کارایی تم تیره بسیار بالاتر است و لذت استفاده از آن به‌مراتب بالاتر از قابلیت‌هایی نظیر حالت نایت شیفت است.

هرچند که اپل از این قابلیت در شب گذشته به‌صورت رسمی پرده‌برداری نکرد، اما به نظر می‌رسد که مهندسان نرم افزاری این کمپانی هم به‌خوبی می‌دانند که کاربران به تم تیره علاقه دارند و به همین دلیل قصد دارند این حالت را رفته رفته به نرم افزارهای پیشفرض آی او اس ۱۰ اضافه کنند. اپلیکیشن ساعت (Clock) اولین نرم افزار پیشفرض آی او اس است که به تم تیره مجهز شده است. فعال شدن این تم در ساعات پایانی شب و در اتاق‌هایی که نور آنها کم است، باعث می‌شود که نور سفید ساطع شده از نمایشگر آیفون، آیپاد و یا آیپد کاربران باعث اذیت آنها و یا دیگر افراد حاضر در اتاق نشود.

البته مشخص نیست که آیا این موضوع برای دیگر نرم افزارها نیز اتفاق می‌افتد یا تنها نرم افزار ساعت در آی او اس ۱۰ است که از آن بهره‌مند خواهد بود، اما به هر حال اپل انتخاب هوشمندانه‌ای برای اولین اپ دارای این قابلیت انجام داده است؛ زیرا کاربران آی او اس ۱۰ اکثر اوقات در ساعاتی که هوا تاریک است و قبل از خوابیدن، به این نرم افزار مراجعه می‌کنند تا احتمالا زنگ هشداری برای بیدار شدن در صبح زود تعیین کنند.

نرم افزار ساعت در آی او اس ۱۰ خواب شما را آنالیز می‌کند

به غیر از تم تیره، قابلیت مهم دیگری که به این نرم افزار در آی او اس ۱۰ اضافه خواهد شد، یک تب جدید به نام Bedtime است. با وارد شدن به این تب و پاسخ دادن به چند سوال ساده نظیر اینکه چه زمانی به خواب می‌روید، چند ساعت می‌خوابید و چه زمانی از خواب بیدار می‌شوید، نرم افزار ساعت می‌تواند یک برنامه‌ی خواب منظم به همراه زنگ‌های هشدار خودکار را برایتان تعیین کند که این موضوع در طولانی مدت باعث خواهد که خواب منظمی داشته باشید و کیفیت استراحتتان بالا برود.

در ضمن با ورود به این تب در آخر هفته می‌توانید نمودار جالبی از وضعیت خواب خود در آن هفته را مشاهده کنید و به‌طور مثال ببینید که آیا در چند روز توانسته‌اید خواب کافی داشته باشید و در همان زمان‌های تعیین شده به خواب بروید و از خواب بلند شوید. در گالری زیر می‌توانید تغییرات ایجاد شده در تمام تب‌ها و قسمت‌های نرم افزار ساعت در آی او اس ۱۰ را در حالتی که تم تیره فعال است، مشاهده کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*