E3 2012:معرفي کنسول بازي Nintendo Wii U +عکس و ويديو

 

 

نینتندو در نمایشگاه E3 با نسخه جدید کنسول Wii U وارد شده است. البته هنوز خبری از قیمت و تاریخ عرضه آن نیست. علاوه بر سخت افزار جدید، یک سری جدید بازی با نام NintendoLand نیز عرضه شده است که در واقع نسخه تاچ اسکرین سری بازی های Wii sports است. در ادامه با ما باشید تا با عکس های فراوان, محیط، گیم پلی و کنترولر آن را توضیح دهیم.

ابتدا از کنترولر (گیم پد) شروع می کنیم، زمانی که آن را در دست می گیرید، اولین نکته ای که توجه را جلب می کند (مانند نسخه سال قبل) سبکی آن است. زیرا با توجه به اینکه انرژی این ابزار از باتری تامین می شود، انتظار داریم وزن زیادی داشته باشد.
اما زیاد خوشحال نباشید. شاید اگر بشنوید که عمر باتری گیم پد وی یو حدود ۳ تا ۵ ساعت است، آرزو کنید که کاش باتری سنگین تر, اما با طول عمر بیشتری در آن قرار می دادند. با طول عمر باتری فعلی، احتمالا مجبورید آن را مانند یک لپ تاپ (تقریبا همیشه) متصل به پریز برق نگه دارید.
سال قبل نینتندو اعلام کرد که هر سیستم وی یو فقط یک گیم پد را پشتیبانی می کند و نمی توان هم زمان دو گیم پد را به یک کنسول وی یو وصل کرد. تغییر مهم دیگر امسال و خبر خوشحال کننده برای بازیخورها این است که اکنون وی یو ۲ گیم پد را پشتیبانی می کند. البته در این حالت فریم ریت به ۳۰ فریم در ثانیه کاهش می یابد و ممکن است کمی کندی هم داشته باشید.
دیگر اینکه، هنوز این سوال وجود دارد که صرف از نظر از تلویزیون آیا می توان روی دو گیم پد (به تنهایی) بازی دو نفره انجام داد یا خیر؟
گیم پد مذکور دارای نمایشگر ۶.۲ اینچی تاچ اسکرین است و یک دوربین در جلو دارد. این گیم پد دقیقا نقش یک دسته کنترل برای سیستم بازی وی یو را بازی می کند، هر چند می توانید روی آن به تنهایی به بازی بپردازید، ویدیو تماشا کرده یا در اینترنت گشت گذار کنید.
علاوه بر این، وی یو جدید دارای تکنولوژی NFC یا near field communication نیز بوده و می توان از طریق وایرلس بین آنها اطلاعات را جابجا کرد.
ظاهر کنترلر وی یو (Wii U) جدید نیز نسبت به مدل سال قبل آن تفاوت های ریز و خوبی داشته است. یکی، آمدن یک جویستیک (عکس بالا) به جای دکمه گرد در نسخه قبلی است که گرچه این تغییر کمی بازی را بهتر کرده، اما چندان تفاوتی هم ایجاد نکرده است. دیگری، تغییر مکان دکمه های Start و Select است که قبلا دو طرف دکمه Home بودند و اکنون به سمت راست آورده شده اند.
یک دکمه TV نیز در سمت چپ دکمه Power اضافه شده است. به طور کلی دکمه ها کمی برجسته تر شده اند. جای قلم (stylus) نیز تغییر کرده است و در پشت و سمت راست قرار گرفته (قبلا در چپ بود).
مانند اکثر کنترولرهای نینتندو، گیم پد وی یو نیز کاملا و به خوبی در دست جا می گیرد و بازی طولانی مدت با آن مشکلی ندارد.

نینتندولند و سایر نرم افزارها

سری بازی های نینتندولند (NintendoLand) که از جمله آنها Super Mario Bros. U, Pimkin 3, Batman Arkham City, Zombi U, Rabbids Lands هستند، فعلا به صورت دمو به نمایش گذاشته شده اند. چرا؟ احتمالا برای برانگیختن حس کنجکاوی کاربران. اما حدس می زنیم هنوز بعضی از آنها هم تکمیل نشده اند. به طور کلی بازی های کاملا ساده ای هستند. دوباره هم می گوییم، این سری بازی ها دقیقا مشابه Wii Sports است. بازی هایی که اگر ۱۰۰ بار هم بازی شان کنید، باز هم تکراری نخواهند شد.

Luigi’s Ghost Mansion

دموی بسیار طولانی ای از این بازی ارایه شده. این بازی کاملا برگرفته از Luigi’s Mansion است که با بازی های Pac-Man مخلوط شده. چند بازیکنی بودن آن نیز به جذابیتش می افزاید.
(لویجی به کنار، توصیه می کنم لینک پاکمن را حتما ببینید و به یاد گذشته ها و به پاس سه دهه حضور آن در دنیای بازی ها، آن را بازی کنید!)
حداکثر تا ۴ بازیکن می توانند یکی از لویجی های با رنگ های مختلف را انتخاب کنند. این لویجی ها فقط با استفاده از چراغ قوه و هوش شان می توانند روح (ghost) را پیدا کنند. روح در حالت عادی نامرئی است مگر اینکه توسط چراغ قوه یکی از لویجی ها پیدا شود. لازم به ذکر است که چراغ قوه ها دارای باتری های مزخرفی هستند که ۳۰ ثانیه بعد از روشن شدن، خاموش می شوند.
بازیکنان در حالت چراغ خاموش، کاملا نابینا هستند و از طریق صحبت با یکدیگر سعی می کنند روح را در فضای پر پیچ و خم بازی به دام بیاندازند. از طرف دیگر، بازیکن نقش روح (که یک گیم پد وی یو نیز در دست دارد) می تواند کل فضای بازی را ببیند. وی باید خود را از نور چراغ قوه ها پنهان نگه دارد تا لویجی ها او را نگیرند. طبیعتا اگر لویجی ها دست شان به روح برسد آنها می برند وگرنه روح برنده می شود.

PanoramaView

نینتندو یک امکان جدید با نام پانورما ویو نیز ارایه کرده است. با روشن کردن آن، لیستی از مکان هایی که شما می توانید انتخاب کنید، به نمایش گذاشته خواهد شد. مکان هایی از اتوبوس دو طبقه گرفته تا درختان cherry blossom ژاپن.
نکته جالب اینجاست که شما می توانید با حرکت کنترولر زوایای مختلف تصویر ۳۶۰ درجه ای را ببینید. در واقع گیم پد وی یو شما یک پنجره است که با حرکت آن به اطراف قسمت های مختلف عکس را می بینید. خود شرکت می گوید این یک تجربه است نه بازی و با نمایش پانورما ویو قصد دارد قابلیت های بالقوه این کنسول را به نمایش بگذارد. هر چند این تجربه به خوبی می تواند بازیخورها را به خود جذب کند.

Donkey Kong’s Crash Course

بازی ساده تر بعدی نینتندولند وی یو، Donkey Kong’s Crash Course است. physics-based race game بوده و شما باید یک ماشین کوچک را در میان غول ها و فضای پیچ در پیچ بازی برانید. این بازی کاملا دو بعدی است و کنترل های آن نیز محدود به حرکت ساده.

جمع بندی

نینتندو اعلام کرده است که تا سال ۲۰۱۱ بیش از 4.5 میلیون کنسول وی فروخته است.
وی یو اکنون به جایی رسیده که یک سال پیش انتظار داشتیم، باشد. گرچه هنوز زمان دقیق ارایه را نمی دانیم، اما Reggie Fils-Aime مدیر بخش آمریکایی نینتندو گفته است که آن را در holiday season (کریسمس) آینده خواهیم دید. سوال بزرگ اصلی قیمت آن است که بدون آن، پیش بینی میزان فروش کنسول جدید مشکل است. اما حداقل این را می دانیم که طرفداران این کنسول اکنون تقریبا تمام چیزهایی را که در ذهن داشتند، پیش روی خود دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*