نکسوس‌‌های دریافت‌کننده اندروید N

لیست نکسوس‌‌های دریافت‌کننده اندروید N و O منتشر شد

کمپانی بزرگ گوگل، علاوه بر انتشار سالانه نسخه‌های جدید از سیستم‌عامل خود – اندروید – تلفن‌های هوشمند نکسوس را نیز روانه بازار می‌کند تا تجربه خالص و خام این سیستم‌عامل را با آن‌ها همراه کند. یکی از بزرگ‌ترین مشخصه‌های تلفن‌های هوشمند نکسوس ، پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی آن‌ها از سوی گوگل است؛ اما آیا نکسوس‌‌های دریافت‌کننده اندروید N مشخص شده‌اند؟

لیست نکسوس‌‌های دریافت‌کننده اندروید N منتشر شد

تلفن‌های هوشمند نکسوس معمولا تا چندین سال پس از عرضه، جدیدترین آپدیت‌های اندرویدی را دریافت می‌کنند، اما متاسفانه مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری گوگل از این محصولات همیشه نامعین است. کمپانی گوگل در این زمینه اعلام کرده است که محصولات نکسوس تا دو سال پس از عرضه در فروشگاه پلی استور، تمامی آپدیت‌های اندرویدی را دریافت می‌کنند. همچنین پچ‌های امنیتی گوگل تا سه الی چهار سال برای این محصولات ارسال می‌شوند؛ اما آیا نکسوس‌‌های دریافت‌کننده اندروید N در مقطع کنونی مشخص هستند؟

علی رغم این اظهارات رسمی از جانب کمپانی گوگل، هنوز هم در برخی زمینه‌ها نمی‌توان به‌صورت قطعی اظهار نظر کرد. خوشبختانه این شرکت اخیرا لیستی از آخرین دستگاه‌های نکسوسی خود و تاریخ اتمام پشتیبانی نرم‌افزاری آن‌ها منتشر کرده است.

نکسوس‌‌های دریافت‌کننده اندروید N

همانطور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید، دو تلفن هوشمند نکسوس 6P و نکسوس 5 ایکس به‌عنوان جدیدترین محصولات این سری، پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری دارند؛ این دو محصول علاوه بر اندروید N، نسخه سال بعد این سیستم‌عامل (احتمالا اندروید O) را نیز دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، نکسوس 6 و نکسوس 9 پس از اکتبر 2016 دیگر آپدیتی دریافت نمی‌کنند. بدین ترتیب رسیدن اندروید N به این دو محصول هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با بررسی تاریخ عرضه نسخه نهایی اندروید در سال‌های گذشته، به این نتیجه می‌رسیم که احتمال عرضه اندروید N برای نکسوس 6 و 9 نیز وجود دارد.

متاسفانه دارندگان مدل‌های قدیمی تلفن و تبلت‌های نکسوس باید جهت بهره از اندروید N به روش‌های غیررسمی نظیر فلش رام‌های اندروید متوسل شوند. با توجه به آمار بالای دارندگان این محصولات، رام‌های قدرتمند و متناسب با آن‌ها خیلی زود در وب‌سایت‌های اندرویدی منتشر خواهند شد.