موتور جستجوی گوگل به زودی می‌تواند سرعت اینترنت شما را محاسبه کند

موتور جستجوی گوگل به زودی می‌تواند سرعت اینترنت شما را محاسبه کند

بیش از ده سال است که موتور جستجوی گوگل در فضای اینترنت فعال است و بعد از یک اجرای محدود که تنها به کاربران داخل کشور ایالات متحده‌ی آمریکا محدود می‌شد، حالا محبوبیت آن به حدی رسیده است که در اکثر کشورهای جهان به گزینه‌ی اول کاربران برای جستجو و یافتن محتوای مورد نظرشان در سایت‌های اینترنتی تبدیل شده است.

از زمان همان اولین روزهای ساخت و معرفی موتور جستجوی گوگل و تا چندین سال بعد از آن، مدیران کمپانی گوگل که در حال حاضر به زیرمجموعه‌ای از ابرکمپانی آلفابت (Alphabet) تبدیل شده است، تنها به هدف یافتن محتوای مورد نظر کاربران و در واقع تنها به‌عنوان یک ابزار رباتیک جستجو از محصول خودشان نام می‌بردند، اما چند سالی است که این موضوع تغییر کرده است.

موتور جستجوی گوگل در حال تبدیل شدن به یک آچار فرانسه‌ی اینترنتی است!

علاوه بر تغییراتی که به‌منظور بهینه شدن سرعت جستجو، حذف مطالب غیر مناسب و غیر مرتبط به عبارت مورد نظر کاربر و البته هوشمندتر شدن پیشنهاد نتایج با توجه به رفتارهای قبلی کاربر بر روی موتور جستجوی گوگل انجام شده است، در دو سه سال اخیر اقداماتی نیز در جهت توسعه‌ی قابلیت‌های این ابزار بسیار محبوب انجام شده است تا علاوه بر جستجوی مطالب، این موتور جستجو بتواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد و بتواند به نیازها و سوالات روزمره‌ی کاربران پاسخ دهد.

بعد از اضافه شدن قابلیت‌هایی نظیر به دست آوردن پاسخ و محاسبه‌ی سوالات ریاضی، پیشنهادهای هوشمند بر اساس مکان زندگی و عادات روزانه‌ی کاربران، ترجمه‌ی مستقیم کلمات و جملات از ده‌ها زبان به ده‌ها زبان دیگر، نمایش نتایج مسابقات زنده‌ی ورزشی، توضیح مسائل پزشکی و داروهای مختلف و نمایش متن آهنگ‌ها، حالا به نظر می‌رسد که یک قابلیت جدید دیگر نیز قرار است به موتور جستجوی گوگل اضافه شود که این قابلیت چیزی نیست به جزو محاسبه‌ی سرعت اینترنت!

بله به‌زودی دیگر برای اینکه سرعت ارتباط اینترنتی خود در آن لحظه را محاسبه کنید و از کیفیت آن مطلع شوید، دیگر نیازی نیست که به سایت‌های مختلف و نرم افزارهای مخصوص این کار مراجعه کنید و می‌توانید تنها با مراجعه به سایت گوگل و با جستجوی عبارت چک کردن سرعت اینترنت، از گوگل بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد و سرعت اینترنت شما را به‌سرعت و در همان‌جا برایتان نمایش دهد.

موتور جستجوی گوگل به‌زودی می‌تواند سرعت اینترنت شما را محاسبه کند

در تصویر بالا می‌توانید این قابلیت را مشاهده کنید و در پیام می‌بینید که گوگل اعلام کرده است که می‌توانید با کلیک کردن بر روی دکمه‌ی آبی رنگ، تست سرعت اینترنت را آغاز کنید و بعد از رد و بدل شدن کمتر از ۴۰ مگابایت از ترافیک اینترنت، سرعت شما اعلام خواهد شد؛ البته این مقدار ممکن است برای سرعت‌های بالاتر به بیشتر از ۴۰ مگابایت افزایش پیدا کند.

این موضوع برای اولین بار توسط دکتر پته میرز (Pete Meyers) در حساب کاربری‌اش در شبکه‌ی اجتماعی توییتر گزارش شده است. البته بعد از اینکه خود ما در گجت نیوز، عبارت check internet speed و عبارت‌های مشابه را جستجو کردیم، به نتیجه‌ی خاصی نرسیده‌ایم و به نظر می‌رسد که این قابلیت به‌صورت بسیار محدود و تنها در بازه‌های زمانی کوتاه فعال می‌شود تا مدیران گوگل بتوانند جوانب مختلف آن را بسنجند و بعد از یک دوره‌ی آزمایشی، آن را به‌صورت عمومی و برای کاربران گوگل در سراسر کشورهای جهان عرضه کنند.

به هر حال با اینکه احتمالا از این قابلیت حداقل تا یک ماه دیگر به‌صورت عمومی پرده‌برداری انجام نمی‌شود، اما همین‌که بدانیم مدیران این کمپانی در حال فعالیت برای افزایش روزافزون قابلیت‌های این ابزار محبوب و کاربردی هستند، جای خوشحالی و امیدواری است. با این حال نظر شما چیست؟ آیا اگر چنین قابلیتی به موتور جستجوی گوگل اضافه شود، هنوز هم از ابزارهای دیگری نظیر سایت اسپید تست استفاده خواهید کرد و یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*