دوربین فوجی فیلم X-T2

7 نکته‌ای که باید در مورد دوربین فوجی فیلم X-T2 بدانید

دوربین فوجی فیلم X-T2 چندی پیش معرفی شد و اینک می‌خواهیم نگاه نزدیک‌تری به ویژگی‌های آن داشته باشیم. فوجی فیلم دوربین ایکس- تی 2 را در تاریخ 8 سپتامبر روانه بازار خواهد کرد. در حال حاضر قیمت بدنه خالی این محصول 1599 دلار پیش‌بینی شده است. علاوه بر آن شما قادر خواهید بود تا مدل حاوی یک لنز XF 18-55mm f/2.8 را نیز با قیمت 1899 دلار دریافت کنید.

کمپانی فوجی فیلم اوایل سال جاری از دوربین X-Pro2 رونمایی کرد و پس از آن رسماً اعلام کرد که قصد دارد تا نسخه به‌روز شده‌ی دوربین X-T1 را به‌زودی رونمایی کند. حال پس از گذشت چندین ماه و درز شایعات زیادی از این محصول، بالاخره دوربین فوجی فیلم X-T2 رونمایی شد تا ما از نزدیک شاهد آن باشیم.

درحالی‌که در نگاه نخست ممکن است تفاوت‌های کمی بین این دوربین با نسل گذشته خودش قابل مشاهده باشد؛ دوربین فوجی فیلم X-T2 دارای تغییرات سخت افزاری متعددی شده است تا شما را قادر به خلق تصاویری با کیفیت کند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات مهمی در خصوص این دوربین دیجیتال بپردازیم.

نکاتی مهم در مورد دوربین فوجی فیلم X-T2

1 – فوکوس خودکار

فوکوس خودکار این دوربین متعهد می‌شود که همراه با فوکوس خودکار 325 نقطه‌ای، فوکوس منطقه‌ای 91 منطقه مختلف (افزایش پیدا کرده از 49 منطقه) و همچنین پوشش 40 درصدی پلان تصویربرداری در فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز با بهبود خوبی همراه شده باشد.

پردازنده X-Processor Pro از الگوریتم‌های بهبود یافته‌ای بهره می‌برد که موجب شده تا فوکوس خودکار دوربین فوجی فیلم X-T2 حتی در شرایط نوری بسیار پایین (-3EV) نیز تصاویری شفاف و روشن بگیرد. علاوه بر آن، الگوریتم جدید فوکوس خودکار این دوربین هنگام ردیابی سوژه‌های متحرک، کاربران را قادر نگه می‌دارد تا تم مد نظر را نگه دارند و حتی با افزایش شتاب آن‌ها نیز شما می‌توانید پنج Presets مختلف را برای کنترل شرایط انتخاب کنید.

دوربین فوجی فیلم X-T2

2 – کیفیت تصویر

دوربین فوجی فیلم X-T2 پس از مدل X-Pro2 دومین دوربین دیجیتالی است که از آخرین سنسور 24.3 مگاپیکسلی Trans CMOS III APS-C همراه با محدوده ایزو 200-12,800 (قابل ارتقاء تا 100-51,200 فقط برای تصاویر JPEG) بهره می‌برد. این در حالی است که لنز مربوطه می‌تواند در حالت ACROS تصاویری بسیار دلپذیر را تولید کند.

دوربین فوجی فیلم X-T2

3 – طراحی

طراحی این محصول دنباله‌رو نسل گذشته خود، X-T1 است اما برخی تفاوت‌ها را نیز در این دوربین مشاهده می‌کنیم. همان‌طور که شما احتمالاً انتظار داشتید بدنه این دستگاه ضد آب و ضد رطوبت است. اما تغییرات اساسی این دوربین شامل تنظیم کننده فوکوس است تا شما خیلی سریع آن را به فوکوس خودکار نقطه‌ای دسترسی پیدا کنید. علاوه بر آن دستی‌های این بدنه بزرگ‌تر شده‌اند و صفحه نمایش چرخشی این دوربین نیز به شما امکان گرفتن تصاویر در حالت لند اسکیپ بدون هیچ گونه مشکلی را به‌خوبی می‌دهد.

دوربین فوجی فیلم X-T2

4 – ویدیو 4k

دوربین فوجی فیلم X-T2 نخستین دوربین سری ایکس محصولات این کمپانی است که قادر به پشتیبانی از ضبط ویدیو‌های 4K همراه با بیت ریت مناسب 100Mbps است و همچنین می‌تواند حالت‌های Film Simulation فوجی را برای تهیه تصاویری بهتر برای شما به ارمغان آورد. این دوربین دیجیتالی از یک ورودی HDMI برای ضبط تصاویر 4K استفاده می‌کند که البته گزینه‌های مختلفی را نیز برای بخش گاما در اختیار شما قرار خواهد داد. این محصول همچنین حاوی یک کانکتور 3.5 میلی‌متری میکروفون نیز خواهد بود.

5- گریپ عمودی VPD-XT2

گریپ عمودی VPD-XT2 موجود در این محصول حاوی دو باتری است و در حالت Boost هر دو باتری می‌توانند به‌صورت هم‌زمان با یکدیگر به فعالیت بپردازند تا دوربین شما برای ضبط ویدیو‌هایی بین 8 الی 11 فریم در ثانیه مشکلی نداشته باشد و شاهد هیچ گونه لگی در حین فیلم‌برداری 4K نباشیم. لازم به ذکر است که مدت زمان هر بار فیلم برداری 4K، 30 دقیقه خواهد بود.

دوربین فوجی فیلم X-T2

6 – فلش EF-X500

در کنار دوربین فوجی فیلم X-T2 یک فلش قدرتمند EF-X500 نیز قرار خواهد داشت. اگر چه این دوربین همراه با خروجی فلش کوچکی همراه شده است، اما این فلش همراه با عدد راهنمای 50 (در ایزو 100) و قابلیت زوم از فاصله کانونی 24-105 میلی‌متر است.

بدنه ضد گرد و غبار و ضد آب این محصول همراه با فلشی است که قادر به خم شدن 90 درجه‌ای به سمت بالا، 10 درجه‌ای به سمت پایین، 135 درجه‌ای به سمت چپ و 180 درجه‌ای به سمت راست است. علاوه بر آن شما قابلیت کنترل بی‌سیم فلش را نیز در اختیار خواهید داشت.

دوربین فوجی فیلم X-T2

7 – قیمت

فوجی فیلم دوربین ایکس- تی 2 را در تاریخ 8 سپتامبر روانه بازار خواهد کرد. در حال حاضر قیمت بدنه خالی این محصول 1599 دلار پیش‌بینی شده است. علاوه بر آن شما قادر خواهید بود تا مدل حاوی یک لنز XF 18-55mm f/2.8 را نیز با قیمت 1899 دلار دریافت کنید. در انتها باید اشاره کرد که قیمت گریپ عمودی VPD-XT2، 350 دلار و قیمت فلش آن نیز 449 دلار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*