محبوب‌ترین کمپانی جهان

اپل به‌ عنوان محبوب‌ترین کمپانی جهان شناخته شد

کمپانی اپل با پشت سر گذاشتن گوگل به‌عنوان محبوب‌ترین کمپانی جهان شناخته شد، این را FutureBrand می‌گوید. هرساله FutureBrand با بررسی بین کمپانی‌های مختلف جهان لیستی از 100 شرکت محبوب دنیا را انتخاب می‌کند. گوگل در دو سال گذشته محبوب‌ترین کمپانی جهان بود و بر قله‌ی این لیست 100 تایی قرار داشت؛ اما گویا امسال داستان تغییر کرده و امسال اپل مفتخر به دریافت این عنوان شده است.

این تغییر و تحول به‌ آن خاطر نبوده که اپل از لحاظ فنی بهتر بوده و گوگل را به پائین این لیست هل داده و یا این‌که به ناگاه غول مانتین ویو مورد نفرت عموم مردم قرار گرفته باشد. هیچ‌کدام از این دلایل، گوگل را از این رتبه به پایین نکشیده است. گوگل امسال برای قرار گرفتن در این لیست اصولا واجد شرایط تشخیص داده نشده و دلیل آن نیز قرار گرفتن این کمپانی در زیر شاخه‌ی کمپانی مادر، آلفابت است.

اپل با پشت سر گذاشتن گوگل محبوب‌ترین کمپانی جهان شد

گویا آلفابت آن‌طور که باید و شاید از محبوبیت گوگل برخوردار نبوده و امسال در جایگاه 21 این لیست قرار گرفته است. طبعا چنین موقعیتی برای کمپانی مادر و گوگل باعث شده تا دیگر کمپانی‌ها نیز از جایگاه بهتری نسبت به سال گذشته خود برخوردار شوند.

اپل امسال رفیع‌ترین جایگاه این لیست را به دست آورد. سال گذشته این کمپانی در جایگاه دوم و سال 2014 در جایگاه چهارم قرار گرفته بود. کمپانی مایکروسافت در سال 2014 جایگاه دوم را از آنِ خود کرده بود و سال گذشته با یک پله سقوط به مقام سوم رسید؛ اما در این بین سامسونگ نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. کمپانی تکنولوژی کره‌ای پس از آنکه در دو سال گذشته از جایگاه هفتم به جایگاه پنجم در سال پیش رسید، امسال بازهم با دو پله صعود در جایگاه سوم ایستاد.

از دیگر کمپانی‌های حوزه‌ی فناوری که در این لیست قرار گرفته‌اند، می‌توان از فیس بوک نام برد که در جایگاه ششم (6) قرار گرفت و به ترتیب آمازون در جایگاه هشتم (8)، کمپانی NTT DoCoMo در جایگاه پنجاه و دوم (52)، China Mobile در مکان شصت و یکم (61)، غول سازنده تراشه (کوالکام) در جایگاه شصت و پنجم (65)، Deutsche Telekom در مکان هشتادم (80)، اپراتور ورایزن هشتاد و سوم (83) و Vodafone در مکان هشتادو هشتم (88) ایستادند.

مطمئنا زمان باید بگذرد تا آلفابت بتواند خود را در این لیست بالا کشیده و جایگاه قبلی گوگل را به‌ او بازگرداند؛ اما گوگل همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد بیشتر افراد هنوز گوگل را با همین برند می‌شناسند و در سر تیتر اخبار تکنولوژی نیز، این نام گوگل است که خوانده می‌شود. شاید آلفابت برای این‌که بخواهد موقعیت قبلی خود را بازپس بگیرد، مجبور باشد برای تغییر قواعد بازی با FutureBrand لابی کند؛ اما هرچه باشد امسال متعلق به اپل است و غول کوپرتینو درحال حاضر محبوب‌ترین کمپانی جهان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اپل بدونه لوگوش نصف محبوبیتشو هم نداشت .کلا اپل بدون سیبه گاز زدش هیچی نیس

  2. ‘محبوبیت’ مفهوم عجبیه!