نسل دوم بسته 3 بعدي ساز Nvidia 3D Vision : بازده بالاتر ، ظاهر باريکتر

بسته سه‌بعدی سازی Nvidia 3D Vision 2 ترکیبی از طراحی تازه، عینک راحت‌ و سبک‌تر و پخش سه‌بعدی باکیفیت‌تر است. پکیج جدید انویدیا برای تجربه ویدیو و بازی‌های سه‌بعدی در کامپیوتر از فناوری Lightboost نیز پشتیبانی می‌کند که در حال حاضر مانتیورهای بسیاری کمی از آن پشتیبانی می‌کنند. در ادامه توضیحات کامل در مورد سه‌بعدی در کامپیوتر به همراه معرفی Nvidia 3D Vision 2 را مشاهده خواهید کرد.

Nvidia 3D Vision از فناوري Active 3D براي پخش تصاوير سه‌بعدي استفاده مي‌کند و به همين دليل داراي مشکلاتي نظير لرزش و کاهش روشنايي تصاوير سه‌بعدي و نمايش تاريک رنگ‌ها است.

انوديا براي رفع اين مشکلات فناوري Lightboost را معرفي کرده است. Lightboost بازده سه‌بعدي را به ميزان قابل ملاحظه‌اي افزايش مي‌دهد البته به شرطي که مانيتور نيز از اين فناوري پشتيباني کند. Lightboost با نسل جديد عينک‌هاي سه‌بعدي اکتيو نيز سازگار است.
در Lightboost شاتر هر کدام از شيشه‌هاي عينک اکتيو با دقت بسيار بالاتري کنترل مي‌شوند و به هيچ وجه هر دو شيشه عينک در يک‌زمان خاموش نمي‌شوند. همانطور که مي‌دانيد در فناوري سه‌بعدي اکتيو براي نمايش تصاوير سه‌بعدي هر کدام از شيشه‌هاي عينک بصورت متناوت تاريک و روشن‌ مي‌شوند. يعني زماني که تصوير مربوط به چشم راست پخش مي‌شود شيشه چپ عينک تاريک مي‌شود و زماني که تصوير مربوط به چشم چپ پخش مي‌شود شيشه‌ راست عينک تاريک مي‌شود اين عمل در يک 120 ام ثانيه انجام مي‌گردد و مغز انسان با ترکيب تصاوير چپ و راست، تصاوير سه‌بعدي را در ذهن خلق مي‌کند.
حال يکي از مشکلات اصلي اکتيو شاتر همزماني خاموش شدن هر دو شيشه عينک اکتيوشاتر است که باعث تيره و تاري تصوير سه‌بعدي و سردرد در انسان مي‌شود. ظاهر انويديا با استفاده از فناوري Lightboost اين مشکل را حل کرده است.

در نظر داشته باشيد اگر بخواهيد سه‌بعدي را در کامپيوتر تجربه کنيد يا بايد از فناوري 3D پسيو و مانيتورهاي مجهز به اين فناوري استفاده کنيد، و يا ازبسته Nvidia 3D Vision به همراه يک مانيتور 120 هرتز، استفاده نماييد.

{photo}91/03/30/nvidia-3d-vision-2{/photo}


منبع : CNET

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*