اپل استارتاپ Turi را برای توسعه‌ی یادگیری ماشینی خریداری کرد

اپل استارتاپ Turi را برای توسعه‌ی یادگیری ماشینی خریداری کرد

گویا اپل قصد دارد در زمینه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پای خود را فراتر از سطح فعلی بگذارد و به همین دلیل به تازگی استارتاپ Turi که در زمینه‌ی یادگیری ماشینی و توسعه‌ی آن فعالیت می‌کند را خریداری کرده است. این اقدام می‌تواند گام محکمی برای ورود به رقابت جدی با رقبایی نظیر گوگل باشد.
گوگل به تازگی از دستیار صوتی گوگل اسیستنت (Google Assistant) برای سیستم عامل اندروید خود رونمایی کرده است. این دستیار صوتی به قابلیت یادگیری ماشینی مجهز است و می‌تواند با یادگیری از طریق رصد و آنالیز رفتار، عادات و سوالات مختلف کاربر، بهترین نتایج را برای او نمایش دهد و در واقع به صورت سفارشی‌سازی شده به صاحب آن دیوایس اندرویدی خدمت کند.

حالا به گزارش خبرگزاری گیک  وایر، اپل نیز در این راه قدم گذاشته و به تازگی استارتاپ Turi را خریداری کرده است. البته این خرید در حالی انجام شده که هیچ گزارش رسانه‌ای و اظهار نظری از سوی مقامات اپل درباره‌ی آن انجام نشده است و زمانی که خبرنگاران گیک وایر از این کمپانی درباره‌ی آن سوال کرده‌اند، با همان پاسخ عمومی و همیشگی روابط عمومی اپل در چنین مواقعی رو به رو شده‌اند:

اپل هر از گاهی کمپانی‌های کوچکتر تکنولوژی محور را خریداری می‌کند و ما معمولا اهداف و برنامه‌هایمان را در این باره اعلام نمی‌کنیم.

منبع خبری که این اطلاعات را در اختیار گیک وایر گذاشته است، همچنین به آنها گفته است که این معامله با رقمی در حدود ۲۰۰ میلیون دلار انجام شده است و اپل تصمیکم گرفته که استارتاپ Turi در همان محل قبلی باقی بماند. در واقع آنها از این پس تحت نظر کمپانی اپل فعالیت خواهند کرد، اما همان تیم قبلی و در همان محل قبلی بر روی ادامه‌ی توسعه‌ی تکنولوژی خود کار خواهند کرد.

هدف از خریداری استارتاپ Turi چیست؟

البته جالب است بدانید که استارتاپ Turi اولین گروهی نیست که در این زمینه توسط اپل خریداری می‌شود و پیش از این هم کمپانی Perceptio در سال ۲۰۱۵ خریداری شده بود. این کمپانی که در زمینه‌ی یادگیری ماشینی، آنالیز و تشخیص تصاویر فعالیت می‌کند، به گزارش تک کرانچ در سال گذشته به مالکیت اپل درآمده است. هنوز برنامه‌ی دقیق اپل برای طی کردن این روند ثابت مشخص نیست، اما با توجه به قدرت گرفتن دستیارهای صوتی گوگل و مایکروسافت، به نظر می‌رسد که دستیار صوتی اپل یعنی سیری، میزبان اصلی این تکنولوژی‌ها خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*