نسل آینده کارت گرافیک انویدیا

نسل آینده کارت گرافیک انویدیا را سامسونگ تولید می‌کند

بنا به شایعات اخیر ظاهراً قرار است سامسونگ سازنده‌ی نسل آینده کارت گرافیک انویدیا باشد. این در حالی است که تا پیش از این شرکت تایوانی TSMC این وظیفه را بر عهده داشت و از پردازش 16 نانومتری برای ساخت این چیپ‌ها استفاده می‌کرد. ظاهراً انویدیا علاقه‌مند به استفاده از پردازش 14 نانومتری سامسونگ در معماری کارت‌های گرافیکش است.

سامسونگ جای TSMC را برای تولید کارت گرافیک انویدیا می‌گیرد

گزارش جدیدی از سوی کره عنوان می‌کند که سامسونگ با یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کارت‌های گرافیکی مذاکراتی را انجام داده است و به نظر می‌رسد که خبرهای جدیدی در راه است. انویدیا (Nvidia) نامی است که نیاز به معرفی نخواهد داشت و همه آن را برای تولید کارت‌های گرافیک با کیفیتی که می‌سازد می‌شناسیم. حال به نظر می‌رسد که این شرکت، سامسونگ را برای تولید نسل آینده کارت‌های گرافیک خود به عنوان همکاری تازه انتخاب کرده است. این شرکت تا پیش از این برای تولید چیپ‌های گرافیکی خود با شرکت Taiwan Semiconducyot Manufacturing (به صورت مخفف TSMC) همکاری می‌کرده است.

این گزارش همچنین می‌گوید که انویدیا تصمیم  گرفته تا به جای استفاده از معماری 16 نانومتری شرکت TSMC از پردازش 14 نانومتری شرکت سامسونگ برای ساخت نسل آینده کارت‌های گرافیک پاسکال استفاده کند. در حال حاضر سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کنندگان تراشه‌های موبایلی جهان است و این خبر می‌تواند تأییدی بر ورود سامسونگ به دنیای کامپیوترها باشد.

نسل آینده کارت گرافیک انویدیا

در همین راستا رسانه کره‌ای Chosun Biz نیز با تأیید این خبر گزارش می‌دهد که سامسونگ قصد دارد تا اواخر سال جاری استفاده از پردازش 14 نانومتری را برای ساخت کارت‌های گرافیک شرکت انویدیا آغاز کند. این کمپانی ظاهراً قصد دارد تا خط تولید جدیدی از کارت گرافیک پاسکال انویدیا (Nvidia Pascal GPU) را نیز راه اندازی کرده و به این تکنولوژی اختصاص دهد. با این حال این گزارش مشخص نکرده است که چه درصدی از این تولیدات بر عهده سامسونگ خواهد بود.

شایان ذکر است که هیچ یک از دو شرکت سامسونگ و انویدیا این خبر را رسماً تأیید نکرده‌‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*