پتنت جدید اپل کمک می‌کند دزدهای آیفون به کمک سنسور تشخیص اثر انگشت دستگیر شوند

پتنت اپل کمک می‌کند دزدهای آیفون به کمک سنسور تشخیص اثر انگشت دستگیر شوند

سنسورهای اثر انگشت امروزه تقریبا بر روی هر دیوایسی دیده می‌شوند و حالا به نظر می‌رسد که که پتنت اپل قرار است کاری کند که کاربران بتوانند با استفاده از سنسور تشخیص اثر انگشت آیفون، اثر انگشت افرادی که بدون اجازه برای باز کردن آیفون اقدام می‌کنند را ذخیره و از آن برای شناسایی سارقان بهره ببرند.
پتنت جدید اپل کمک می‌کند دزدهای آیفون به کمک سنسور تشخیص اثر انگشت دستگیر شوندمدتی پیش اعلام شد که گوشی‌های آیفون اپل، بیشترین آمار سرقت اسمارت فون‌های کشور انگلستان را به خود اختصاص داده‌اند. حالا این پتنت اپل قابلیتی را فراهم می‌کند که از آیفون به عنوان یک وسیله‌ی ثبت هویت سارق استفاده شود. این قابلیت اجازه می‌دهد که اثر انگشت سارقان و هرگونه دسترسی غیر مجازی به صورت محلی بر روی دیوایس ذخیره شود و یا به صورت ابری ثبت شود تا بعدا به عنوان ابزار کشف هویت آن فرد از آن استفاده شود.

در حال حاضر به طور کامل و دقیق مشخص نیست که آیا این پتنت اپل قرار است تحت چه سیستمی مورد استفاده قرار بگیرد و یا قرار است که چگونه و در کدام یک از دیوایس‌های این برند کوپرتینویی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، اما اگر این سیستم در آیفون، آیپاد و آیپدهای اپل تعبیه شود، ماموران امنیتی و نهادهای انتظامی می‌توانند با ثبت و مشاهده‌ی اثر انگشت سارقان، آنها را شناسایی کنند.

از آنجا که اثر انگشت آن فرد بر روی سرورهای ابری نیز ذخیره خواهد شد، ماموران امنیتی می‌توانند حتی در صورت به سرقت رفتن دیوایس و از راه دور نیز هویت او را شناسایی کنند و از آن برای یافتن گوشی یا گجت به سرقت رفته بهره ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*