راز و رمز به کار رفته در دعوت‌ نامه‌‌ کنفرانس معرفی آیفون ۷ چیست؟

راز سرنخ‌های به کار رفته در دعوت‌ نامه‌‌ کنفرانس معرفی آیفون ۷ چیست؟

روز گذشته اپل سرانجام دعوت‌ نامه‌های کنفرانس معرفی آیفون ۷ را ارسال کرد تا تمام گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای و شایعه‌پردازان به پایان برسد. حالا دیگر همه‌ی ما می‌دانیم که روز هفتم ماه سپتامبر (چهارشنبه ۱۷ شهریور) قرار است که مراسم بزرگ اپل برگزار شود و مهمترین محصولات اپل برای حدود یک سال آینده به کاربران معرفی شوند.
اما به غیر از مشخص شدن تاریخ برگزاری کنفرانس معرفی آیفون ۷ ، دعوت‌ نامه‌ی اپل کارکردهای دیگری هم دارد. غول کوپرتینویی دنیای تکنولوژی از سال‌ها قبل این رویه را در پیش گرفته است و با قرار دادن نکات مخفی در دعوت‌ نامه‌های که برای خبرنگاران و حاضران در مراسم ارسال می‌کند، فضایی جالب را به وجود می‌‌آورد و کاربران سعی می‌کنند از آنها رمزگشایی کنند.

دعوت‌ نامه‌‌های کنفرانس معرفی آیفون ۷ نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با این که در نگاه اول شاید با خود بگویید که تصویر به کار رفته در این در دعوت‌ نامه بسیار ساده است، اما جزییاتی در آن وجود دارد که سرنخ‌های جالبی از محتوای این مراسم به ما می‌دهد. البته توجه داشته باشید که مطمئنا تمام این موارد و سرنخ‌ها زاییده‌ی ذهن نویسنده هستند و ممکن است که قصد اپل از قرار دادن آنها، بدون هیچ هدف خاصی بوده باشد و یا حتی دارای معنی و مفهوم دیگری بوده باشند؛ بنابراین با دیده‌ی تردید به آنها نگاه کنید:

دعوت نامه‌‌ی کنفرانس معرفی آیفون ۷ ، از تغییر نمایشگر خبر می‌دهد؟

راز و رمز به کار رفته در دعوت‌ نامه‌‌ کنفرانس معرفی آیفون ۷ چیست؟

اپل تقریبا بر خلاف اکثر دعوت نامه‌های خود در طی چند سال گذشته، در دعوت نامه‌ی کنفرانس معرفی آیفون ۷ استفاده‌ی زیادی از رنگ سیاه داشته است و همین هم باعث به وجود آمدن فضای تیره و تاریکی در این تصویر شده است. این تیرگی می‌تواند به معنای این باشد که استفاده از تم تیره یا همان Dark Mode قرار است که سرانجام به سیستم عامل آی او اس اضافه شود و کاربران بتوانند در صورت علاقه، تمام محیط رابط کاربری دیوایس خود را در نمای تیره مشاهده کنند؛ این موضوع به خصوص در محیط‌های تاریک و یا هنگام خواندن متون مختلف بسیار کمک کننده خواهد بود.

نمایشگر OLED به آیفون اضافه می‌شود؟

این حالت تیره و تضاد آن با دایره‌های رنگی میتواند به معنای آن باشد که اپل به دنبال استفاده از نمایشگرهای OLED در تولید آیفون ۷ و ۷ پلاس خود باشد. بنابراین کنفرانس معرفی آیفون ۷ میتواند دارای یک سورپرایز بزرگ باشد و برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها، اپل یک اسمارت فون با نمایشگر OLED را برای اولین بار روانه‌ی بازار کند؛ غلظت بالای رنگ سیاه در پس زمینه‌ی تصویر و رنگ های برجسته بر روی آن، بزرگترین دلیلی هستند که به ما سرنخ می‌دهند تا چنین حدسی داشته باشیم.

نام گذاری این مدل، همان آیفون ۷ خواهد بود

شایعات زیادی به وجود آمده است که اپل به دلیل حجم پایین تغییرات ظاهری در این مدل، قصد دارد از نام آیفون ۷ استفاده نکند و این دیوایس را با نام آیفون ۶ اس ای روانه‌ی بازار کند. اما حالا اپل با برگزاری کنفرانس خود در روز هفتم ماه سپتامبر و اشاره‌ی دقیق و برجسته به عدد ۷ در دعوت نامه‌ی کنفرانس معرفی آیفون ۷ ، این موضوع را تاکید میکند که سنت نام گذاری خود را تغییر نخواهد داد و این دیوایس با نام آیفون ۷ در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت؛ همچنین برگزاری کنفرانس در ساعت ۱۰ صبح هم ممکن است که به آی او اس ۱۰ اشاره داشته باشد تا همه چیز دارای معنا و مفهوم به خصوصی شود!

آن دایره‌ی تنها یک اشتباه طراحی است یا یک … ؟

راز و رمز به کار رفته در دعوت‌ نامه‌‌ کنفرانس معرفی آیفون ۷ چیست؟

اگر کمی به تصویر دقت کنید، متوجه می‌شوید که این دایره‌های مبهم و دارای حالت بلوری، در واقع لوگوی اپل را تشکیل داده‌اند. حالا که آنها لوگوی اپل هستند، آن دایره‌ی تنها که در گوشه‌ی سمت چپ بالای تصویر وجود دارد، چیست؟ آیا طراحان اپل مرتکب اشتباهی شده‌اند و آن دایره، بی‌نقص بودن تصویر را دچار اشکال کرده است؟

نه مطمئنا اینطور نیست و چنین اشتباهی از سوی این طراحان زبده رخ نمی‌دهد. در واقع آن دایره دارای احتمالا مفهوم خاصی داشته باشد و اپل ممکن است که با قرار دادن یک دایره‌ی تنها و در مکانی خارج از لوگوی خود، به محصول جدیدی اشاره داشته باشد که قرار است برای اولین بار در کنفرانس معرفی آیفون ۷ رونمایی شود؛ یک گجت پوشیدنی جدید، نسل جدیدی از لپتاپ‌های خود و یا حتی خودروی بدون راننده!

البته ممکن است که آن دایره درواقع نشان دهنده‌ی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون باشد که حالا در حال جدا شدن از آیفون‌های اپل است و دیگر در دایره‌ی محصولات این کمپانی جایی نخواهد داشت. این حالت منطقی هم به نظر می‌رسد و احتمال رخ دادنش بالاتر از حالت اولی است که مطرح کردیم.

نمای بلوری؛ اشاره‌ای به تغییرات دوربین؟

راز و رمز به کار رفته در دعوت‌ نامه‌‌ کنفرانس معرفی آیفون ۷ چیست؟

بارها شنیده‌ام و در تصاویر کانسپت و یا عکس‌های لو رفته از آیفون ۷ دیده‌ایم که اپل قصد دارد تغییرات گسترده‌ای را در دوربین نسل جدید اسمارت فون‌های خود ایجاد کند و مخصوصا این موضوع در مدل ۷ پلاس اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. این تصویر هم ممکن است که به این موضوع اشاره داشته باشد و بار دیگر وجود دوربین با لنزهای دوگانه در حداقل یکی از مدل‌های خانواده‌ی پلاس را تایید کند.

به نظر شما چه نمادهای دیگری در تصویر کنفرانس معرفی آیفون ۷ به کار رفته است؟ آیا اپل هدف خاصی از طراحی این تصویر داشته است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*