انفجار موشک فالکون 9

انفجار موشک فالکون 9 ، ضرر مالی بسیاری به اسپیس ایکس وارد کرده است

به دنبال انفجار موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس هنگامی که در حال روشن شدن بر روی سکوی پرتاب خود بود، تجهیزات بسیار زیاد و البته گرانبهایی نابود شدند. در حقیقت موشک شرکت اسپیس ایکس زمانی که قصد داشت محموله‌ ای شامل ماهواره شرکت اسپیس کام به نام آموس 6 و همچنین تجهیزات مربوط به پروژه اینترنت رایگان شرکت فیسبوک را به مدار ارسال نماید، در هنگام روشن شدن بر روی سکوی پرتاب خود منفجر شد تا تمامی موارد ذکر شده در آتش بسوزند. هم اینک شرکت اسپیس کام از اسپیس ایکس به جهت این اتفاق، 50 میلیون دلار پول یا یک پرواز رایگان به مدار زمین را به عنوان غرامت در خواست کرده است.

شرکت اسپیس کام پس از انفجار موشک فالکون 9 ، از اسپیس ایکس 50 میلیون دلار پول یا یک پرواز رایگان به مدار زمین را به عنوان غرامت در خواست کرده است

انفجار موشک فالکون 9 و به دنبال آن، که منجر به نابودی ماهواره اسپیس کام شد، ارزش سهام این شرکت را به میزان بسیار زیادی کاهش داده و بر اساس اظهارات این شرکت، انفجار موشک فالکون 9 به میزان 30 تا 123 میلیون دلار به آنها ضرر وارد کرده است. مسئولان شرکت اسپیس ایکس هنوز هیچ گونه واکنشی نسبت به این در خواست نشان نداده‌اند. در هر صورت با ارائه خبرهای جدید در این زمینه مسلما آنها را سریعا منتشر خواهیم کرد و شما را از شنیدن آنها بی‌ خبر نخواهیم گذاشت.

از طرفی شاید جالب باشد بدانید که بر اساس گفته های شرکت اسپیس ایکس، درست بعد از نفجار موشک فالکون 9 ، زمانی که تحقیق و بررسی در مورد علل این واقعه شروع شده بود، کمپانی مزبور به جهت 70 ماموریت فضایی دیگر خود را آماده می‌کرد. در حقیقت 70 ماموریت دیگر نیز در لیست برنامه‌ های آینده این شرکت وجود دارد که هزینه کل پروژه‌ ها نیز معادل 10 میلیارد دلار بر آورد می‌شود. از طرفی می‌بایست به این نکته نیز اشاره کرد که هزینه های مربوط به موشک ماهواره بر و همچنین سکوی پرتاب آن نیز بسیار زیاد خواهد بود. در صورتی که هر کدام از این ماموریت ها با هر گونه مشکلی مواجه شود، ممکن است ضررهای بسیار ناگواری را برای این کمپانی بزرگ در بر داشته باشد.از سویی دیگر مشتریان اسپیس ایکس نیز هم اینک این نگرانی را دارند که محموله گران قیمت آنها به وضعی این چنینی دچار شده و در نهایت ضرر مالی بزرگی گریبان گیر آنها گردد. هم اکنون این دسته از شرکت‌ ها تنها می‌خواهند بدانند که آیا این رخداد موردی اتفاقی و کاملا نادر بوده یا این که در آینده نیز با آن روبه‌رو خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*