ایجاد پست در وردپرس

آموزش جامع وردپرس قسمت بیستم؛ ایجاد پست در وردپرس

آموزش ایجاد پست در وردپرس یکی از متداول‌ترین سوالات درباره سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. در این مطلب بیشتر با جزییات روش نوشتن مطلب در وردپرس آشنا می‌شویم.

برای این کار می‌بایست وارد لینک «افزودن نوشته» واقع در بخش «نوشته‌ها» در منوی ناوبری سمت راست پیشخوان شده و یا این کار را از طریق منوی «+تازه» نوار ابزار و انتخاب گزینه «نوشته» انجام دهید.

ایجاد پست در وردپرس

ایجاد پست در وردپرس

هر دو مسیر شما را به بخش زیر می‌رسانند:

ایجاد پست در وردپرس

اجزای این بخش برای ایجاد پست در وردپرس از قرار زیر است:

  • کادر اول مربوط به عنوانی است که برای «پست» تعیین می‎گردد.
  • بخش بعدی مربوط به ویرایشگر (Editor) شماست تا از طریق آن بتوانید محتوای مربوطه را تایپ، ویرایش و در نهایت قالب‌بندی نمایید.
  • در قسمت فوقانی و سمت چپ ویرایشگر زبانه‌هایی تحت عناوین «دیداری» و «متن» وجود دارند. زبانه «دیداری» نمایی بصری و اصطلاحاً WYSIWYG را به شما ارائه می‌دهد. به بیان دیگر می‌توان محتوا را به همان شکلی که بناست در سایت نمایش داده شود، مشاهده و یا ویرایش کرد. WYSIWYG سرنام واژگان What You See Is What You Get است. به معنای «آنچه که می‌بینی همانی است که انجام می‌دهی» است.
  • بخش ویرایشگر دارای نوار ابزاری است که امکانات و گزینه‌های متعددی را برای قالب‌بندی پست‌ها ارائه می‌دهد. آشنا بودن با نرم‌افزارهای واژه‌پرداز (مانند Microsoft Word و LibreOffice Writer) به تسلط شما بر روی آیکون‌های موجود در ویرایشگر وردپرس کمک به سزایی خواهد نمود.

ایجاد پست در وردپرس

زبانه «متن» نیز مربوط یه ویرایشگر HTML است که از طریق آن قادر خواهید بود کدهای HTML موجود در پست‌ها را ویرایش کنید. به تعبیری دیگر ویرایشگر در زبانه «متن» از منظر کدنویسی به پست شما می‌نگرد. برای بسیاری از کاربران ویرایشگر Visual ساده‌ترین راه برای ایجاد پست در وردپرس است.

در قسمت فوقانی ستون سمت چپ، صفحه گشوده شده بخش «انتشار» مشاهده می‌گردد. در این بخش قادر خواهید بود پست‌های خود را به صورت پیشنویس ذخیره کنید تا بعدها آن را پیش از انتشار در سایت، تغییر دهید. این کار با فشردن دکمه «ذخیره» پیش‌نویس امکان‌پذیر خواهد بود. پرواضح است که برای انتشار پست در سایت نیز می‌بایست از دکمه «انتشار» استفاده کرد.

  • ایجاد پست در وردپرس
  • دکمه «پیش‌نمایش» نیز همانطور که از نام آن پیداست، پیش‌نمایشی از چگونگی انتشار یک پست را قبل از انتشار به شما ارائه می‌دهد.
  • بخش «وضعیت»، وضعیت موجود پست را نشان می‌دهد. وضعیت‌هایی که نشان‌گر این مطلبند که یک پست منتشر شده را به صورت پیشنویس ذخیره شده و یا برای بازبینی در انتظار بررسی است و نظایر آن.
  • بخش‌های «نمایانی» و «انتشار فوری» نیز به ترتیب به مخاطبینی که اجازه رویت پست را دارند (عمومی و یا خصوصی) و زمان انتشار (فوری و یا در تاریخی معین) مربوط می‌شود.
  • بخش بعدی مربوط به دسته‌بندی پست مربوطه (متعلق به چه دسته / دسته‌هایی است) و برچسب‌ها (Tags) است که در آینده با جزئیات بیشتری تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

ایجاد پست در وردپرس

در بالای صفحه (پایین نوار ابزار) نیز بخشی به نام «تنظیمات صفحه» وجود دارد که تنظیمات و گزینه‌های بیشتری را برای فعال یا غیرفعال کردن در اختیارتان قرار می‌دهد.

ایجاد پست در وردپرس

برای دسترسی به فهرست این دوره شامل لینک به تمامی مطالب منتشر شده، می‌توانید به مطلب آموزش جامع وردپرس مراجعه کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کاش همیشه انقد زود به خواسته هامون برسیم.واقعا مرسی که این پست رو گذاشتین خیلیا با کار کردن باهاش مشکل دارن