انفجار گلکسی نوت 7 کار دست سامسونگ داد ؛ اولین شکایت از سامسونگ

انفجار گلکسی نوت 7 بالاخره کار دست سامسونگ داد ؛ طرح اولین شکایت از سامسونگ

مردی از اهالی فلوریدای آمریکا با نام جاناتان استروبل (Jonathan Strobel) به دلیل صدمات ناشی از انفجار گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) در جیبش از سامسونگ شکایت کرد. این اولین طرح دعوی حقوقی علیه سامسونگ در یک دادگاه به دلیل انفجار گلکسی نوت 7 است. استروبل ادعا کرد در حالی که مشغول خرید در یک فروشگاه در تاریخ 9 سپتامبر (19 شهریور) بود، ناگهان گوشی گلکسی نوت 7 در جیبش آتش گرفته و پس از انفجار، دچار سوختگی شدید شد.

انفجار گلکسی نوت 7 بالاخره کار دست سامسونگ داد

پس از انفجار گلکسی نوت 7 ، انگشت دست و ران پای استروبل دچار صدمه شدید ناشی از سوختگی شد. کیت پیرو (Kieth Pierro) وکیل جاناتان استروبل در این خصوص می‌گوید «جاناتان دچار سوختگی شدید درجه 2 به اندازه سایز فبلت در قسمت ران پای راست خود شده است. متاسفانه تصمیم سامسونگ مبنی بر جمع‌آوری گلسی نوت 7 از بازار بسیار دیر اتفاق افتاد.»

انفجار گلکسی نوت 7 کار دست سامسونگ داد ؛ اولین شکایت از سامسونگاین اتفاق درست چند روز قبل از اعلام رسمی سامسونگ در تاریخ 15 سپتامبر (25 شهریور) مبنی بر فراخوان گوشی گلکسی نوت 7 رخ داده است. البته همانطور که می‌دانید، سامسونگ در تاریخ 2 سپتامبر (12 شهریور) به دلیل چندین مورد گزارش انفجار گلکسی نوت 7 اعلام فراخوان کرده بود اما این فراخوان در آن زمان به صورت اختیاری و داوطلبانه اعلام شده بود.

از سوی دیگر، بسیاری از وب‌سایت‌های فعال در حوزه تکنولوژی (از جمله گجت نیوز) بارها هشدار دادند که کاربران از استفاده از گوشی گلکسی نوت 7 خودداری به عمل آورند. همه این هشدارها پیش از تاریخ 19 شهریور؛ زمانی که انفجار گلکسی نوت 7 باعث صدمه رساندن به پای استروبل شد، اعلام گردیده بودند. با توجه به این هشدارها، احتمالا سامسونگ چنین سوالی را از شاکی خواهد پرسید که چرا با وجود همه این هشدارها، نه تنها گوشی خود را روشن کرده‌اید، بلکه آن را در جیب جلوی شلوار نیز قرار داده‌اید. البته سامسونگ به خاطر سرعت عمل نه چندان بالا و به موقع خود در اعلام فراخوان رسمی این فبلت، قطعا در دادگاه به باد انتقاد گرفته خواهد شد.

سامسونگ در خصوص این شکایت هنوز اظهار نظری نکرده است. موضوع این دادخواست که به دادگاهی در بخش پالم بیچ (Palm Beach) در ایالت فلوریدا داده شده، ایجاد خسارت ناشی از سوختگی، احقاق حقوق تضییع شده، ایجاد درد و رنج، و سایر جراحات ادعا شده توسط شاکی به دلیل انفجار گلکسی نوت 7 است.

احتمالا به زودی شاهد طرح شکایات زیادی از این دست بر علیه سامسونگ خواهیم بود. بر اساس بیانیه صادره از رگولاتور تامین امنیت ایالات متحده، تاکنون در ایالات این کشور 92 مورد گزارش گرم شدن بیش از حد باتری، 26 مورد انفجار گلکسی نوت 7 ، و 55 مورد ایجاد صدمه ناشی از آن گزارش شده است.

جالب است بدانید در همان روزی که استروبل دچار سوختگی شد، شخصی به نام دنیل رامیرز به دلیل سوختگی درجه 3 ناشی از انفجار گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 Edge) از سامسونگ شکایت کرده بود. پزشکان مجبور شدند به دلیل سوختگی شدید دنیل، از روش پیوند پوست برای درمان جراحات او استفاده نمایند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*