مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی ؛ پرچمدار اپل در برابر آخرین نکسوس

اگر شایعات به واقعیت تبدیل شوند، هواوی نکسوس 6 پی (Nexus 6P) آخرین گوشی گوگلی با برند نکسوس خواهد بود؛ زیرا گوگل قصد دارد گوشی‌های جدید خود را با برند «پیکسل» وارد بازار کند. چه این امر به واقعیت تبدیل شود چه نه، نکسوس همیشه به عنوان برندی خوش‌نام در بین دوستداران آن شناخته خواهد شد. اگر می‌خواهید این فبلت را با فبلت جدید اپل محک بزنید، مطلب امروز ما با موضوع مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی را از دست ندهید.

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی

ابعاد

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی ابعاد آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی تقریبا نزدیک به هم است. البته بهتر است نگاهی هم به اندازه صفحه نمایش بیاندازیم.

وزن

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی با مقایسه آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی از نظر وزن، می‌بینیم فبلت اپل حدود 6 درصد از نکسوس گوگل سنگین‌تر است.

جنس بدنه

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی بدنه نکسوس 6 پی مانند بدنه آیفون 7 پلاس از جنس آلومینیوم ساخته شده است با این تفاوت که نواری شیشه‌ای در قسمت بالای قاب پشتی آن دیده می‌شود که دوربین عقب را در بر گرفته است.

مقاومت در برابر آب

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی اپل امسال برای اولین بار رسما قابلیت مقاومت در برابر آب را به محصولاتش اضافه کرد. درجه‌بندی IP67 نیز یعنی اینکه یک گوشی یا تبلت می‌تواند تا عمق 1 متر در آب دوام بیاورد.

تنوع رنگ

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی هر دو گوشی آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی از تنوع رنگ نسبتا بالایی برخوردارند. البته همانطور که می‌دانید، شرکت اپل آیفون 7 جت بلک خود را فقط در مدل 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی عرضه کرده است که با توجه به قیمت بالای آن، شاید خیلی طرفداران محصولات این کمپانی را خوشحال نکند.

اندازه صفحه نمایش

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی با مقایسه آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی می‌بینیم که علیرغم هم اندازه بودن ابعاد هر دو گوشی، شما تنها امکان استفاده از 93 درصد از صفحه نمایش آیفون 7 پلاس را خواهید داشت در حالی که این عدد برای نکسوس 6 پی 100 درصد است. در واقع نکسوس 6 پی در قسمت پایین صفحه نمایش خود از نواری حاوی دکمه‌های مجازی بهره برده که در هنگام اجرای برخی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها، این دکمه‌ها محو شده و تمام صفحه نمایش در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

رزلوشن صفحه نمایش

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی صفحه نمایش QHD نکسوس 6 پی تقریبا 29 درصد از صفحه نمایش آیفون واضح‌تر است.

نوع صفحه نمایش

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی اپل همچنان در صفحه نمایش گوشی‌های خود از تکنولوژی قدیمی IPS استفاده می‌کند در حالی که نکسوس 6 پی مجهز به صفحه نمایشی از نوع AMOLED است.

لمس 3 بعدی

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی هیچکدام از گوشی‌های اندرویدی تا این لحظه مجهز به سنسور تشخیص فشار نشده‌اند. نکسوس 6 پی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در آیفون 7 پلاس ، لمس 3 بعدی یعنی اینکه با فشردن بیشتر انگشت روی صفحه نمایش، قابلیت استفاده از میانبرهای متنوعی را خواهید داشت؛ دقیقا مانند کلیک راست در صفحه ویندوز.

مگاپیکسل دوربین

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی با اینکه حتما می‌دانید که اندازه مگاپیکسل دوربین یک گوشی دلیل بر برتری یا عدم برتری دوربین آن گوشی نسبت به بقیه گوشی‌ها نیست، اما خوب است بدانید هر دو گوشی آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی از نظر عدد مگاپیکسل دوربین‌ها تقریبا با هم برابرند. اما در قاب مقایسه آیفون 7 و نکسوس 6 پی ، باید گفت که دوربین به کار رفته در فبلت گوگل برای یک پرچمدارد سال 2015 ساخته شده است اما از دوربین دوگانه آیفون 7 انتظار می‌رود از بسیاری از رقبا در زمینه کیفیت تصاویر پیشی بگیرد.

دریچه دوربین عقب

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی مسلما دوربین آیفون 7 پلاس از این نظر بهتر است و دلیل آن هم وجود دوربین واید در قاب پشتی آن است که عملکرد بسیار بهتری در محیط‌های با نور کم دارد.

دوربین دوگانه

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی آیفون 7 پلاس مجهز به یک دوربین دوگانه در پشت است که یکی از آنها از قابلیت زوم اپتیکال بهره‌مند است و به گفته اپل، قادر خواهد بود با ترکیب با دوربین دیگر، تصاویر پرتره را با افکت زیبای بوکه (بکگراند بلوری) شکار کند.

تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال (OIS)

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی گوگل و هواوی از قابلیت تثبیت اپتیکال تصاویر در نکسوس 6 پی استفاده نکرده‌اند در حالی که این قابلیت یکی از قابلیت‌های خوب گوشی آیفون 7 پلاس است.

ظرفیت باتری

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی ظرفیت باتری نکسوس 6 پی 19% از آیفون 7 پلاس بیشتر است اما فاکتورهای زیادی در میزان واقعی عمر یک باتری تاثر دارد. می‌توانید مطلب ما را با عنوان نقد و بررسی آیفون 7 پلاس بخوانید تا با قابلیت‌های آن در زمینه کاهش مصرف باتری گوشی بیشتر آشنا شوید.

قابلیت شارژ سریع

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی

حدود 2 سال است که قابلیت شارژ سریع را در پرچمداران اندرویدی شاهد هستیم اما اپل هنوز عقیده‌ای به استفاده از این قابلیت در محصولات خود ندارد.

شارژ بیسیم

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی هیچکدام از این دو گوشی از تکنولوژی شارژ بیسیم بهره نبرده‌اند در حالی که همه گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ از این قابلیت بهره‌مند هستند.

پردازنده

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی مسلما تراشه A10 به کار رفته در آیفون ، سریع‌تر از دیگر رقبا است.

حافظه رم

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی اپل فبلت 2016 خود را به 3 گیگابایت رم مجهز کرده است که پیشرفت خوبی برای این محصول محسوب می‌شود.

حافظه داخلی

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی با توجه به اختلاف تنها 100 دلاری نسخه 32 گیگابایتی و 128 گیگابایتی آیفون 7 پلاس ، قطعا خریداران به استفاده از مدل با ظرفیت بالاتر ترغیب می‌شوند. حداقل نکته مثبت در انتخاب این حافظه‌های داخلی از سوی اپل این بود که اهالی کوپرتینو طرفداران خود را از دست حافظه‌های منسوخ 16 گیگبایتی نجات دادند.

حافظه جانبی

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی هیچکدام از فبلت‌های آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند.

دکمه هوم خازنی

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی اپل در اقدامی جسورانه، امسال دکمه خازنی و غیرحرکتی را جایگزین دکمه فیزیکی هوم کرده است.

سنسور اثر انگشت

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی وجود سنسور اثر انگشت این روزها به گزینه‌ای برای خریداران گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. هر دو گوشی آیفون 7 و نکسوس 6 پی از این سنسور بهره جسته‌اند با این تفاوت که نکسوس این سنسور را در قاب پشتی گوشی جاسازی کرده است.

سیستم پرداخت موبایلی

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی آیفون از سیستم پرداخت موبایلی مخصوص خود؛ یعنی اپل پی، استفاده کرده است در حالی که نکسوس 6 پی از اندروید پی استفاده می‌کند. هر دو گوشی با بهره‌مندی از قابلیت NFC ، گوشی را به یک کیف پول مجازی تبدیل کرده‌اند.

پلتفرم

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی آیفون 7 پلاس از iOS 10 استفاده می‌کند و در مقابل، گوشی‌های نکسوس، از جمله نکسوس 6 پی، جزو اولین گوشی‌هایی هستند که اندروید 7 نوقا را تجربه خواهند کرد.

زمان عرضه

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی شاید مقایسه این دو گوشی از نقطه نظر زمان عرضه مقایسه منصفانه‌ای نباشد. پرچمدار آیفون به تازگی سر از بازار درآورده در حالی که نکسوس 6 پی به زودی جای خود را به دو مدل تازه نفس به نام گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال (ساخت شرکت HTC) خواهد داد.

قیمت پایه

مقایسه تصویری آیفون 7 پلاس و نکسوس 6 پی هواوی نکسوس 6 پی با توجه به اختلاف قیمت 270 دلاری که با آیفون 7 پلاس دارد، خرید بدی محسوب نمی‌شود. البته با توجه به اینکه نسخه جدیدتری از آن در راه است، شاید خرید خیلی خوبی هم به حساب نیاید.

نظر شما در خصوص این دو گوشی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*