تست سقوط آیفون 7 پلاس و گلکسی نوت 7 ؛ کدام فبلت جان‌سخت‌تر است؟

تست سقوط آیفون 7 پلاس و گلکسی نوت 7 ؛ کدام فبلت جان‌سخت‌تر است؟

یکی از بهترین راه‌های فهمیدن میزان استحکام یک گوشی، انجام تست سقوط است. آیفون 7 پلاس و گلکسی نوت 7 ، پرچمداران دو غول دنیای تکنولوژی، در برابر هم قرار گرفته‌اند تا میزان استحکام آنها با انجام تست سقوط مشخص شود. اگر می‌خوهید بدانید کدام فبلت محکم‌تر است، در ادامه با ما همراه باشید.

در یک گوشه رینگ، گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) قرار گرفته است. فبلت اندرویدی سامسونگ که سعی کرد علاوه بر خاص بودن، محبوبیت گلکسی اس 7 (Galaxy S7) و گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 Edge) را ادامه دهد. اما یک باتری معیوب همه معادلات سامسونگ را بهم زد و سرانجام آنها را مجبور به فراخوانی و جمع‌آوری گلکسی نوت 7 از بازار کرد. کل این ماجرا و حواشی پیرامون آن باعث وارد آمدن ضرری 1.5 بیلیون دلاری به سامسونگ به دلیل فراخوان گوشی، طرح تعویض آن و دیگر هزینه‌های جانبی شد.

در گوشه دیگر رینگ، آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) را می‌بینیم. فبلتی با دوربین دوگانه در پشت، دکمه هوم خازنی و تاچ 3 بعدی، و حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون که با توجه به محبوبیت بالای این برند، خیلی زود موجودی آن در طرح پیش‌فروش به پایان رسید.

آیفون 7 پلاس و گلکسی نوت 7 در تست سقوط ؛ کدامیک برنده است؟

همیشه رقابت بین این دو برند و حتی طرفداران آنها وجود داشت. امروز نیز آیفون 7 پلاس و گلکسی نوت 7 در تست سقوط در برابر همدیگر قرار گرفته‌اند تا میزان استحکام بدنه آنها مشخص شود. هر دو گوش آیفون 7 پلاس و گلکسی نوت 7 در این تست از فاصله 1 متری و از جهات چهارگانه‌ی پشت، جلو، پایین و لبه‌های کناری مورد آزمایش قرار می‌گیرند. در این تست سقوط، گوشی‌ها از قسمت جلو آنقدر رها می‌شوند تا بالاخره از کار بیفتند.

در ابتدا آیفون 7 از قسمت پشت مورد آزمایش قرار گرفت. گوشی در این تست خراش‌های کمی برداشت اما این خراش‌ها آنقدر جدی نبود که صدمه‌ای به گوشی وارد کند. اما گوشه‌های پایینی گلکسی نوت 7 پس از سقوط از پشت، شکستند. سقوط هر دو گوشی از قسمت پایین نیز خراش‌هایی را روی بدنه آنها ایجاد کرد. این بار نیز آسیب‌های وارد آمده به گلکسی نوت 7 بیشتر بود به طوری که گوشه‌های شکسته شده آن در سقوط از پشت، بیشتر از قبل شد.

مرحله بعد، تست سقوط آیفون 7 پلاس و گلکسی نوت 7 از لبه‌های کناری بود. در این مرحله نیز روی بدنه هر دو گوشی خراش‌هایی ایجاد شد اما خیلی جدی نبودند. تا اینجای کار آیفون 7 پلاس گوی سبقت را از رقیبش ربوده است. اما مهمترین قسمت هنوز باقی است؛ سقوط از جلو. همانطور که گفتیم، این مرحله باید آنقدر ادامه داشته باشد تا گوشی از کار بیفتد. در سقوط اول، آسیب‌هایی نسبتا جدی به صفحه نمایش هر دو گوشی آیفون 7 پلاس و گلکسی نوت 7 وارد آمد اما برقراری تماس با هردو هنوز امکان‌پذیر بود. گلکسی نوت 7 در تست‌های قبلی توانسته بود از 50 سقوط جان سالم به در ببرد و در این زمینه کارنامه درخشانی داشت. این مسئله، کار را برای آیفون 7 پلاس بسیار سخت کرده بود. اما پس از 10 بار سقوط، آیفون 7 پلاس دیگر قادر به ادامه کار نشد و رقابت را به رقیبش واگذار کرد.

مهمترین دستاوردی که تست سقوط آیفون 7 پلاس و گلکسی نوت 7 برای کاربران به همراه داشت این بود که اگر صاحب یکی از این دو گوشی هستند، بهتر است به فکر خرید یک کیس مناسب برای گوشی گران‌قیمت خود باشند.

ویدیوی این تست را در زیر ببینید. نظر شما در این خصوص چیست؟ اگر تجربه کار با هرکدام از این دو گوشی را دارید، به نظرتان نتیجه این تست درست است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*