گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال

گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال با دریافت مجوز IP53 ضد آب خواهند بود

بر اساس شایعات ، دو گوشی گوگل پیکسل (Google Pixel) و گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) قرار است توسط کمپانی اچ تی سی طراحی و تولید خواهند شد. حال به نظر می‌رسد که این دو محصول نیز همچون پرچم‌دار کمپانی اچ تی سی یعنی اچ تی سی 10 از قابلیت ضد آب (مجوز IP53) بهره می‌برند.

ظاهرا گوگل با معرفی دو گوشی هوشمند گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال خود را مهیای خداحافظی باشکوهی با برند نکسوس می‌کند.هرچند که این کمپانی قصد دارد ویژگی یکی از دیوایس‌های نکسوسی به نام «نکسوس 6» را بار دیگر در محصولات جدید خود به کار ببرد.

نکسوس 6 محصولی ساخت شرکت موتورولا است که در اکتبر سال 2014 میلادی شاهد عرضه رسمی آن بودیم. محصولی مقاوم در برابر آب که در واقع تنها دیوایس با ارائه چنین قابلیتی در بین تمامی دیوایس‌های نکسوسی است. حال اندروید پلیس گزارش می‌دهد که دو گوشی گوگل پیکسل (Google Pixel) و گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) نیز با دریافت مجوز IP53 به نوعی چنین قابلیتی را به کاربرانشان ارائه خواهند داد.

مجوز IP53 به معنای ضد آب بودن کامل گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال نیست

مجوز IP53 دو معنی دارد: نخستین معنی 5 دیجیت است که نشان می‌دهد گوشی‌های جدید گوگل ضد آب هستند؛ اگر چه هنوز هم امکان نفوذ آب به آن‌ها وجود دارد (برای وجود قابلیت کامل ضد آب محصولات ملزم به دریافت مجوز IP6X هستند). دومین معنی 3 دیجی است که نشان می‌دهد دو گوشی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال قادر هستند در برابر اسپری شدن آب از حالت عمودی تا 60 درجه مقاومت کنند.

این بدان معنی است که گوشی شما ضد آب خواهد بود اما تنها در شرایطی خاص از خود مقاومت نشان می‌دهد. به عنوان مثال در شرایط عادی و زیر بارش باران این دو گوشی هوشمند می‌توانند از نفوذ آب جلوگیری کنند اما زمانی که شما گوشی را به داخل آب غوطه‌ور کنید بدون شک امکان نفوذ آب وجود خواهد داشت.

گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال

یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند حاوی مجوز IP53 که حال حاضر در بازار به فروش می‌رسد اچ تی سی 10، آخرین پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند این کمپانی تایوانی است. گفته می‌شود که دو گوشی گوگل پیکسل (Google Pixel) و گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) توسط کمپانی اچ تی سی طراحی خواهند شد؛ بنابراین نباید شگفت زده شویدم اگر این دو محصول نیز از چنین مجوزی برخوردار باشند.

گوگل در حال برنامه ریزی جهت رونمایی رسمی از این دو گوشی هوشمند در تاریخ 4 اکتبر (13 مهر ماه) است. از همین رو برای اطمینان از مشخصات این دو محصول باید تا آن زمان صبر کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*