بی ام و X2

بی ام و X2 فرمول طراحی مدل‌های قبل را تغییر داد

کمپانی بی ام و (BMW) چند روز قبل از آغاز نمایشگاه خودروی پاریس از کانسپت خودروی جدید خود یعنی X2 رونمایی کرد. بی ام و X2 به عنوان یک خودروی شاسی بلند نسبت به مدلهای قبلی سری خود تغییرات بسیاری کرده است.

کمپانی خودروسازی بی ام و همواره برای طراحی خودروهای کوپه فرمول متفاوتی را نسبت به کراس اورهای خود پیاده می‌کند. با نگاهی به مدلهای قبلی سری یعنی X3 و X5 متوجه شباهت‌های زیاد این دو در قسمت‌های مختلف از جمله درهای عقب و جلو خواهیم شد؛ اما به نظر می‌رسد که بی ام و X2 از این قواعد پیروی نکرده و طراحی متفاوتی را به اجرا گذاشته است.

تولید یک هاچ بک فست بک (FastBack) جزو برنامه‌های کمپانی بی ام و نبود و این غول خودروسازی بسیاری از اصول و قواعد طراحی خود را زیر پا گذاشته و پیشرفت زیادی را در کوپه کراس اور شاهد هستیم که این اقدام برای یک کراس اور اسپرت کوچک بسیار خوب و مناسب به نظر می‌رسد.

بی ام و X2

یکی از اصلی‌ترین تغییرات طراحی X2 بیشتر شدن عرض قسمت جلویی خودرو است که باعث شده این مدل نسبت به X1 عریض‌تر به نظر برسد. تغییر قسمت جلویی یاد آور سری خودروهای کوپه بی ام و به ویژه خودروهای سری 2 بوده و از طراحی سری X و کراس اورهای قدیمی بی ام و فاصله گرفته است. البته این تغییرات بسیار نامحسوس است اما با نگاهی به خودروهای X5 و X3 می‌توانید شباهت قسمت جلویی آنها را مشاهده کنید. سپرهای خشن و تهاجمی و چراغ‌های جلوی شش ضلعی با انحراف اندک از حلقه‌های کورونا (Corona) از دیگر نکاتی است که در طراحی X2 به چشم می‌آید.

تغییر طراحی بی ام و X2 نسبت به مدل‌های قبلی می‌تواند با ریسک همراه باشد.

در عین حال شبکه‌بندی جلوی خودرو که از بالا به پایین کشیده شده‌اند، بیانگر طراحی سری X بی ام و است. مسئولین کمپانی مدعی شده‌اند که طراحی X2 کاملاً با سایر مدلهای بی ام و متفاوت است. هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که این تغییرات با چه عکس‌العمل‌هایی روبرو خواهد شد چرا که فرمول طراحی یک کمپانی همچون نشان تجاری ویژگی‌های شرکت را بیان می‌کند و ایجاد تغییر در آن می‌تواند با ریسک همراه باشد.

بی ام و X2

البته بی ام و هنوز هم در برخی از قسمت‌ها به طراحی قبلی خود وفادار بوده و مواردی مانند قسمت عقب خودرو و آینه‌های کناری نشان دهنده فرمول طراحی ثابت در خودروهای بی ام و است.

این خودرو در پلتفرم X1 مشترک است و بر این اساس از پیشرانه توربو شارژ 4 سیلندر مبتنی بر سیستم انتقال قدرت جلو محرک استفاده می‌کند. انتظار می‌رود که خودروی بی ام و X2 در سال 2018 به بازار عرضه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی خوشگله !!!!!!!!!!!!!!!!
    خوش به حالشون البته از لذت داشتن پراید کمتره