لکسوس UX

تماشا کنید: خودروی مفهومی و شاسی بلند لکسوس UX در نمایشگاه خودروی پاریس 2016

نمایشگاه خودروی پاریس 2016 در حال برگزاری است و کمپانی لکسوس نیز از کانسپت خودروی جدید خود رونمایی کرد. قرار است خودروی شاسی بلند لکسوس UX زبان طراحی این خودروساز ژاپنی را به سطح بالاتری برساند.

پیش از آغاز نمایشگاه خودرو پاریس، اخبار نصفه و نیمه‌ای از خودروی جدید لکسوس به گوش می‌رسید و سرانجام این خودرو با نام UX در نمایشگاه معرفی شد. قرار است لکسوس UX آغاز کننده راه کمپانی برای تولید سری جدید خودروهای شاسی بلند و جمع و جور باشد.

این خودرو فعلاً در حد یک پیش نمایش بوده و به گفته مدیران لکسوس، جوان‌ترها و ساکنین شهرها به عنوان بازار هدف قرار گرفته‌اند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که استودیوی طراحی لکسوس در جنوب فرانسه، با حفظ فرمول‌های اصلی طراحی مخصوص کمپانی، طراحی بهتر و پیشرفته‌تری را نسبت به مدل‌های NX و RX ارائه دهد.

در طراحی خودروی لکسوس UX استفاده از خطوط تیز و زاویه‌ای به چشم می‌آید. کاپوت کشیده، رینگ‌های غول آسا، جلو پنجره‌های بسیار بزرگ، سقف کوتاه و چراغ‌های LED از جمله ویژگی‌های ظاهری است که چهره‌ای اسپرت به این خودرو بخشیده است.

لکسوس UX

به گفته مدیر استودیوی طراحی ED2 لکسوس در فرانسه، آنها قصد داشتند محصولی را بسازند که علاوه بر جدید بودن، المان‌های اصلی طراحی لکسوس را نیز با خود به همراه داشته باشد. سایمون هامفریس (Simon Humphries) وعده داده است که این خودرو عظمت لکسوس را به تمام جهان نشان می‌دهد.

استفاده از صندلی‌های مفهومی Kinetic Seats در لکسوس UX

خودروی UX در زمینه طراحی داخلی نیز با طراحی ظاهری هماهنگ بوده است. صندلی‌ها در قسمت جلویی دارای طراحی اسپرت بوده و صندلی‌های پشتی به صورت راحتی و لوکس طراحی شده‌اند. این صندلی‌ها چندی پیش با عنوان صندلی‌های مفهومی Kinetic Seats توسط لکسوس معرفی شده بود. کمپانی لکسوس در طراحی داخلی این خودرو از تار عنکبوت و رابط کاربری جدیدی استفاده کرده است. به گفته مدیران لکسوس، کابین خودروی UX رابط بین انسان و خودرو تلقی می‌شود.

لکسوس UX

فناوری‌های نصب شده روی داشبورد به صورت سه بعدی طراحی شده‌اند. نمایشگر سرعت و اطلاعات و سیستم چند رسانه‌ای همگی سه بعدی هستند. نشانگر دور موتور و سرعت در دو حالت دیجیتال و آنالوگ دیده می‌شوند و کلیدهای کنترل نیز به صورت لمسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم کنترل تهویه در کنسول میانی و نزدیک به راننده قرار گرفته و یک پد کنترلی مجزا برای سرنشین جلو در دسته در جای گرفته است.

همچنین شیشه‌های کابین خودروی لکسوس UX با تکنولوژی Electrochromatic ساخته شده‌اند که شفافیت آن با توجه به میزان تابش نور متغیر خواهد بود. در اطراف خودرو دوربین‌هایی وجود دارد که نقش آینه‌های کناری را ایفا می‌کنند و تصاویر را در نمایشگرهای مخصوص نشان می‌دهند.

لکسوس UX

لکسوس UX 4.4 متر طول و 2.6 متر عرض داشته و نسبت به مدل NX ابعاد کوچک‌تری دارد. این خودرو فعلاً یک کانسپت است اما از الان کمپانی لکسوس نام‌های تجاری UX200 و UX250 را به نام خود ثبت کرده و باید دید که این خودروی شاسی بلند در چه زمانی به تولید انبوه خواهد رسید.

هنوز اطلاعاتی در مورد موتور UX و قدرت آن منتشر نشده اما با توجه به اینکه این خودرو برای جوانان و مسافت‌های درون شهری طراحی شده، احتمال می‌رود که از پیشرانه‌های توانمندی برخوردار نباشد.

تیزر تبلیغاتی خودروی لکسوس UX

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*