جمع‌بندی نهایی مشخصات گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال

جمع‌بندی نهایی مشخصات گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال

اوایل امروز بود که تصاویر منتشرشده در وب‌سایت رسمی اپراتور موبایل بل کانادا را به نمایش گذاشتیم که در آن گوگل پیکسل (Google Pixel) سفید و پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) مشکی نشان داده شدند. ساعاتی پیش نیز لیستی نهایی از مشخصات گوگل پیکسل و پیکسل ایکسل ال در وب‌سایت خرده‌فروشی کارفون ویرهاوس (Carphone Warehouse) منتشر شد. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که این مشخصات تایید شده نیست و حاصل جمع‌آوری کلیه‌ی اطلاعات و شایعاتی است که در طول چند ماه اخیر پیرامون این دو گوشی رد و بدل شده است. با فرض اینکه تغییری در آنها ایجاد نشود، لیست نهایی مشخصات گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال به قرار زیر است.

مشخصات گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال

گوگل پیکسل ایکس ال مجهز به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی AMOLED با تفکیک‌پذیری 2560×1440 خواهد بود که تکنولوژی گوریلا گلس 4 به محافظت از آن می‌پردازد. این فبلت همچنین از تراشه توسعه‌یافته‌ی کوالکام اسنپدراگون 821 به همراه سی پی یو 4 هسته‌ای با فرکانس 2.15 گیگاهرتز به همراه یک پردازنده گرافیکی Adreno 530 قدرت گرفته است. مجموعه حافظه این گوشی نیز شامل 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 32 و 128 گیگابایتی است.

دوربین عقب گوشی گوگل پیکسل ایکس ال دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 است که در آن از تکنولوژی تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال استفاده شده است. دوربین جلوی آن نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی است که جهت برقراری تماس‌های تصویری و عکاسی سلفی مناسب است. پیکسل ایکس ال به اندروید 7.1 نوقا مجهز شده و سنسور تشخیص اثر انگشت نیز در قاب پشتی، زیر دوربین عقب جا خوش کرده است. باتری به کار رفته در این فبلت نیز یک باتری 3490 میلی‌آمپر ساعت است که با توجه به تکنولوژی شارژ سریع، با 15 دقیقه شارژ تا 7 ساعت جوابگوی نیازهای روزمره خواهد بود. ضخامت گوشی 8.6 میلی‌متر است و 168 گرم نیز وزن دارد. طول و عرض این مدل 154.7 در 75.7 میلی‌متر است. یک پورت USB-C نیز در این گوشی وجود دارد.

اما درخصوص گوشی کوچک‌تر باید گفت که مشخصات گوگل پیکسل در حالت کلی مشابه با مدل بزرگتر است که البته تفاوت‌هایی نیز دارد. تکنولوژی گوریلا گلس 4 در این گوشی قرار است از یک نمایشگر 5 اینچی AMOLED محافظت نماید. این نمایشگر دارای نسبت ابعاد 1920×1080 پیکسلی است و یک باتری قدرتمند 2770 میلی‌آمپر ساعتی نیز در زیر قاب پشتی آن قرار گرفته است. از دیگر مشخصات گوگل پیکسل می‌توان به وزن 143 گرمی آن اشاره کرد. این گوشی با 143.8 میلی‌متر طول و 69.5 میلی‌متر عرض، دارای ابعاد کوچکتری نسبت به فبلت سری پیکسل است.

قیمت این دو گوشی هنوز مشخص نیست و باید چند ساعت دیگر صبر کرد تا پس از معرفی آنها در رویداد 4 اکتبر (13 مهر) ، قیمت و زمان عرضه آنها از سوی گوگل اعلام گردد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*