عملکرد مالی سامسونگ در سه ماهه سوم 2016

علیرغم مشکلات نوت 7، گزارش عملکرد مالی سامسونگ در سه ماهه سوم 2016 حکایت از سود این شرکت دارد

سامسونگ با اینکه این روزها به دلیل مشکلات مربوط به گوشی گلکسی نوت 7، در حال سپری کردن یکی از بدترین شرایط تاریخ کمپانی خود است، اما این مشکلات نیز باعث نشده‌ است که این کمپانی از کسب سود محروم بماند. در حقیقت عملکرد مالی سامسونگ در سه ماهه سوم 2016 نشان می‌دهد که این شرکت هنوز هم در بازار در حال پیشرفت مثبت مالی است. 

هم اکنون سه ماهه سوم سال 2016 سپری شده است و شرکت های مختلف در حال انتشار میزان سوددهی یا حتی ضرردهی مالی خود هستند. با این که شرکت کره ای از فراخوانی 2.5 میلیون گوشی گلکسی نوت 7 به میزان 1.8 میلیارد دلار ضرر کرده اما عملکرد مالی سامسونگ در سه ماهه سوم 2016 نشان می‌دهد که سامسونگ در این سه ماهه هفت میلیارد دلار سود خالص به جیب زده است.

عملکرد مالی سامسونگ در سه ماهه سوم 2016 پیشرفت مثبت آن را نشان می‌دهد

همان طور که احتمالا می‌دانید شرکت سامسونگ در حوزه های مختلف تکنولوژی نفوذ دارد. در حقیقت بجز تولید گوشی های هوشمند، این غول کره ای وظیفه تامین پنل های نمایشی و همچنین چیپست بسیاری از شرکت ها را نیز بر عهده دارد. از این رو اتفاقات مربوط به انفجار و آتش سوزی گلکسی نوت 7 نتوانسته است تاثیر خیلی خاصی بر روی سوددهی این شرکت داشته باشد.

بر اساس اظهارات یونگ وو کیم، تحلیلگر وب سایت SK Securities، بخش تولیدی نمایشگر و چیپست سامسونگ توانسته‌اند نیمی از سود هفت میلیارد دلاری این شرکت را طی این سه ماهه رقم بزنند. اما بخش موبایل سامسونگ بدترین شرایط خود را طی نه ماهه اخیر از نظر میزان سوددهی سپری کرده است.

در هر صورت شرکت سامسونگ تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بتواند به روزهای اوج خود در بخش فروش گوشی های هوشمند برگردد. هر چند گاهی بعضی از اتفاقات باعث عدم دسترسی سامسونگ به اهدافش می‌شوند. در مقایسه های آماری صورت گرفته متوجه شدیم که نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته، سوددهی سامسونگ در بخش موبایل به میزان 5 درصد کاهش یافته است که البته مطمئنا این موضوع به دلیل اخبار و حوادث مربوط به باتری گوشی گلکسی نوت 7 این شرکت است.

همان طور که احتمالا میدانید درست پس از عرضه رسمی این گوشی طی ماه سپتامبر، به دلیل مشکلات مربوط به باتری گوشی و آتش سوزی خود به خودی آن، سامسونگ مجبور به فراخوانی تمامی گوشی های نوت 7 از سرتاسر دنیا شد. البته به تازگی این شرکت دوباره اقدام به عرضه نسخه سالم و رفع عیب شده این گوشی کرده است. در هر صورت دوباره وضعیت به حالت عادی خود باز خواهد گشت. هر چند به تازگی خبری منتشر شد مبنی بر آن که نسخه سالم و رفع عیب شده گلکسی نوت 7 نیز باعث آتش سوزی شده است. این موضوع می‌تواند وضعیت را برای شرکت سامسونگ وخیم تر از گذشته کند.

این تحلیلگر در ادامه پیش بینی می‌کند که در سه ماهه جاری، سوددهی سامسونگ دوباره افزایش یافته و به حالت همیشگی خود باز خواهد گشت. هر چند در صورت اعلام فراخوانی ثانویه، رسوایی بزرگی برای این شرکت پدید خواهد آمد و بر روی سود و عملکرد مالی سامسونگ در سه ماهه سوم 2016 و همچنین پیشرفت مثبت آن تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. از طرفی فراخوانی اول نیز احتمالا تماما اثرات خود را در این آمار نشان نداده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بخاطر اینکه چند تا از شرکت های زیر مجموعه اش رو فروخته مثل تولید چاپگر و ……وگرنه منفی شده بود