تبدیل رطوبت هوا به آب آشامیدنی

واترجن، دستگاهی برای تبدیل رطوبت هوا به آب آشامیدنی

شرکت واترجن «Water Gen» دستگاهی تولید کرده است که قادر به تبدیل رطوبت هوا به آب آشامیدنی است. این دستگاه قادر است بخشی از آب مناطقی از جهان را که به آب سالم دسترسی ندارد، تامین کند. این شرکت ژنراتورهای آبی مخصوصی ساخته است که از هیچ آب آشامیدنی خالص تولید می‌کند. با گجت نیوز همراه شوید.

در تولید این دستگاه از چندین صفحه پلاستیکی استفاده شده است که هوا را به صورت قیف‌مانند در جهت‌های مختلفی می‌چرخاند. این شرکت در حال حاضر، این دستگاه‌های تولید آب را در سه اندازه تولید می‌کند که هر کدام برای کار کردن باید به منبع الکتریکی متصل باشند. بزرگترین دستگاه می‌تواند در دمای حدود ۲۷ درجه سانتیگراد و رطوبت ۶۵ درصدی در هوا، ۳،۱۲۲ لیتر آب در روز تولید کند. اما بنابه گفته‌ی کوهاوی این تکنولوژی می‌تواند در سایزهای متنوعی به کار گرفته شود.

کوهاوی «Kohavi» یکی از مدیران این شرکت، در این باره می‌گوید:

هدف ما این است که با کمترین انرژی، از هوا آب استخراج کنیم. دولت‌های کشورها با استفاده از این دستگاه دیگر مجبور نیستند سال‌ها زمان و هزینه خود را صرف ایجاد پروژه‌های بزرگ برای تامین آب کنند. دستگاهی که از هوای مرطوب و شرجی آب تهیه می‌کند، برای مکان‌هایی تولید شده که هیچ آبی برای تصفیه کردن وجود نداشته باشد.

این دستگاه در کوچک‌ترین اندازه خود می‌تواند ۱۸ لیتر و همچنین در اندازه متوسط خود ۵۳۰ لیتر آب تولید کند که برای استفاده در منازل یا دفاتر مطلوب است. شرکت واترجن تخمین می‌زند که با قیمت فعلی انرژی، هزینه آب تولید شده به ازای هر گالن (۳.۷ لیتر) کمتر از ۱۰ سنت خواهد بود. اعضای تیم سازنده شرکت قصد دارند از این دستگاه‌ها در دو نوع منطقه استفاده کنند: یکی مناطقی که در آن آب آشامیدنی لوله‌کشی شده در دسترس نیست و  دیگری مکان‌هایی که گرم و مرطوب هستند.

تبدیل رطوبت هوا  به آب آشامیدنی

کوهاوی در ادامه می‌گوید:

هر چقدر هوا گرم‌تر یا مرطوب‌تر باشد، میزان آب تولید شده بالاتر از میانگین خواهد بود. از طرف دیگر هر چقدر هوا سردتر یا خشک‌تر باشد، میزان تولید آب این دستگاه کمتر خواهد شد. تا زمانیکه هوا به اندازه‌ی کافی گرم باشد، صرف‌نظر از میزان رطوبت، دستگاه قادر به تولید آب کافی است.

این شرکت علاوه‌بر این دستگاه، دستگاه دیگری به منظور تصفیه آب ساخته است. دستگاه‌ تصفیه آب این شرکت تقریبا می‌تواند همه چیز را تصفیه کند، از انگل ژیاردیا گرفته تا سم سیانور. این دستگاه قادر به تبدیل آب شور به آب شیرین نیست. شرکت Water Gen در حال آزمایش دستگاه در شهرهایی مانند بمبئی، شانگهای و مکزیکوسیتی و همچنین مناطق روستایی است.  انتظار می‌رود این دستگاه تا پایان سال آینده میلادی به مرحله تجاری برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*