گوشی های گوگل پیکسل

تایید شد: گوشی های گوگل پیکسل با قابلیت روت و بوت لودرهای بازشدنی

پس از شایعات فراوانی که در خصوص قابلیت روت شدن و بوت لودرهای بازشدنی گوشی های گوگل پیکسل منتشر شده بود، یکی از سخنگوهای شرکت گوگل به تمامی این شایعات پایان داد. بنابراین گوشی های گوگل پیکسل همگی قابل روت شدن بوده و از بوت لودرهای بازشدنی میزبانی می‌کنند؛ اما با توجه به عملیات روت، شما دیگر قادر به نصب فایل‌های به‌روزرسانی OTA بر روی دیوایس پیکسل خود نخواهید بود.

گوشی های گوگل پیکسل چندی‌ست که معرفی شده و علاقه‌مندان به حوزه تلفن هوشمند بی‌صبرانه در انتظار تست اندروید خام با دو هندست ساخت خود گوگل، پدر پلتفرم اندروید هستند. اما برخی معایب ذاتی در نسخه ورایزن گوشی گوگل پیکسل (Google Pixel) و پیکسل ایکس ال وجود دارد که ذهن خریداران را درگیر خود کرده است.

این گوشی‌ها همراه سه اپلیکیشن از پیش نصب‌شده عرضه می‌شود و شما نمی‌توانید آن‌ها را حذف کنید. آپدیت‌های نرم افزاری در برخی اوقات با برخی از گوشی‌ها ناسازگار بوده و باعث بروز مشکلاتی می‌شوند. نکته دیگری هم که در اینجا وجود دارد عدم وجود بوت لودرهای بازشدنی در نسخه ورایزن این محصولات بوده که باعث ناراحتی بسیاری از علاقه‌مندان شده است.

گوشی های گوگل پیکسل

هرچند جای تعجب نیست با توجه به سیاست‌های اصلی شرکت‌های مخابراتی شاهد چنین چیزهایی باشیم؛ اما محصولاتی که به صورت مستقیم توسط خود گوگل فروخته می‌شوند به چه شکل خواهند بود؟ البته که تمامی دیوایس‌های نکسوس از بوت لودرهای بازشدنی برخوردارند، ولیکن در مورد گوشی های گوگل پیکسل با توجه به نوظهور بودن برند جدید گوگل، این قضیه صدق نمی‌کند. این چیزی بود که تا به امروز می‌شنیدیم ولی خوش‌بختانه این قضیه خیلی سریع به لطف یکی از سخنگوهای شرکت گوگل رد شد:

بله، گوشی های گوگل پیکسل که از فروشگاه گوگل خریداری شود همگی قابلیت روت شدن را خواهند داشت. همچنین تنها گوشی‌هایی که از فروشگاه گوگل خریداری می‌شوند به بوت لودرهایی بازشدنی مجهز هستند.

بوت گوشی های گوگل پیکسل و عدم اعمال به‌روزرسانی‌های OTA

این اتفاق بدون شک می‌تواند خیلی از مصرف‌کنندگان را خوشحال کند. با این حال یک نکته در اینجا وجود دارد که باید بدانید و آن هم نصب دردسر‌ساز به‌روزرسانی‌ها بر روی دیوایس‌های روت شده است:

عملیات روت، ریشه پارتیشن‌های دیوایس شما را تغییر خواهد داد. اگر پارتیشن‌ها نیز تغییر یابند عملا شما قادر به اعمال فایل‌های به‌روزرسانی OTA نخواهید بود.

بنابراین در این مطلب هم خبر خوبی برای شما داشتیم و هم حامل یک خبر بد بودیم. به هر حال تمامی این‌ها محدودیت‌هایی است که فقط برای علاقه‌مندان بسیار اندک گوشی‌های اندرویدی صدق می‌کند و اکثر خریداران این محصولات توجهی به این قضیه نخواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*