40 درصد از کاربران دیگر تمایلی به خرید گوشی های سامسونگ ندارند

40 درصد از کاربران دیگر تمایلی به خرید گوشی های سامسونگ ندارند

معمولا نمی‌توان به همه حرف‌های مردم اعتماد کرد. گاهی بیش از حد امیدوارکننده هستند و گاهی هم شنیدن آنها انسان را ناامید می‌کند. امروز خبری منتشر شد که نتایج یک نظرسنجی را نشان می‌داد. بر اساس این نظرسنجی، تعداد زیادی از مشتریان سامسونگ پس از اتفاقات اخیر دیگر تمایلی به خرید مجدد گوشی های سامسونگ ندارند.

این نظرسنجی در روزهای 11 و 12 اکتبر (20 و 21 مهرماه) توسط شرکت تجاری Branding Brand و بین 1000 کاربر انجام گرفته است. طبق نتایج این نظرسنجی، 40 درصد از کاربران گفته‌اند که پس از اشتباهاتی که سامسونگ در هفته‌های اخیر انجام داد، دیگر کارشان با گوشی های سامسونگ تمام شده است.

آیا گوشی های سامسونگ با عدم استقبال کاربران مواجه خواهند شد؟

اگر نمی‌دانید این اشتباهات سامسونگ چه اشتباهاتی بودند، باید بگوییم که پس از گزارشات متعددی مبنی بر انفجار، آتش گرفتن و بلند شدن دود از گوشی گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7)، سامسونگ این فبلت را نه یک بار، بلکه دو بار از بازار جمع‌آوری کرد. حالا سامسونگ به جبران این اشتباه برآمده و برای بازگردانی گوشی گلکسی نوت 7 و تعویض آن با یک گوشی دیگر از برند سامسونگ، 100 دلار پاداش تعیین کرده است. اما آیا این پاداش حس بهتری به کاربران خوهد داد؟

به علاوه اینکه، اخیرا مشخص شده که یک میلیون دستگاه از این گوشی هنوز در دست کاربران بوده و اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز استفاده از آن را در پروازهای داخلی و خارجی ممنوع کرده است که با همه این اتفاقات، هر کاربری استفاده از گوشی های سامسونگ را یک ریسک می‌داند.

نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص می‌کند که 30 درصد از صاحبان گوشی های سامسونگ قصد مهاجرت به آیفون را دارند، 8 درصد از آنها گوگل پیکسل می‌خرند و 62 درصد نیز به استفاده از گوشی های اندرویدی وفادار می‌مانند. نظرسنجی مشابهی توسط همین شرکت در تاریخ 21 و 22 سپتامبر (31 شهریور و 1 مهر) انجام شده بود که نتایج این نظرسنجی نشان داد 34 درصد از شرکت‌کنندگان تمایلی به مهاجرت از سامسونگ و خرید گوشی‌هایی با برند دیگر ندارند.

البته بعید نیست که این نظرسنجی و نظرسنجی‌های مشابه با آن، جهت تبلیغات بر علیه سامسونگ و تخریب این شرکت باشد. همانطور که می‌دانید، گوشی های سامسونگ دیگری در راه هستند. اگر این گوشی‌ها با به اندازه کافی خوب باشند و مشکلات نوت 7 برای آنها پیش نیاید، احتمالا بسیاری از این 40 درصد، سامسونگ را خواهند بخشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*