فضاپیمای سرنشین دار چین

فضاپیمای سرنشین دار چین به نام شنژو 11 به فضا پرتاب شد

فضاپیمای سرنشین دار چین به نام شنژو 11 (Shenzhou-11) امروز به فضا پرتاب شد. مقامات کشور چین از چند روز پیش اعلام کرده بودند که این فضاپیما همراه با دو فضانورد ارسال خواهد شد و حتی از مقامات برخی از کشورهای دیگر نیز برای تماشای این اتفاق دعوت به عمل آوردند.

وو یینگ، معاون مدیر دفتر مهندسی فضایی سرنشین دار چین روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی که در مرکز راه‌اندازی ماهواره جیوچوان برگزار شد اعلام کرد که فضاپیمای سرنشین دار چین با نام شنژو 11 به همراه دو فضانورد مرد به نام‌های جینگ های پنگ و چن دونگ به فضا پرتاب خواهد شد. این مأموریت با موشک حامل Long March-2F انجام می‌گیرد.

این فضاپیما پس از دو روز به آزمایشگاه فضایی در حال چرخش تیان گونگ (Tiangong-2) می‌رسد و فضانوردان چینی به مدت یک ماه در این آزمایشگاه فضایی خواهند ماند. فضاپیمای سرنشین دار چین پس از گذشت این سی روز، از آزمایشگاه فضایی Tiangong-2 جدا شده و یک روزه به زمین بازخواهد گشت.

اهداف پرتاب فضاپیمای سرنشین دار چین به فضا

پرتاب این فضاپیما با هدف حمل و نقل پرسنل و مواد مختلف بین زمین و آزمایشگاه مداری Tiangong-2 و بررسی مسائل مربوط به سفر، اقامت و بازگشت از این آزمایشگاه صورت می‌پذیرد. در طول این ماموریت فضاپیمای شنژو 11 مجموعه‌ای را با آزمایشگاه تیان گونگ تشکیل می‌دهد که با وجود آن از جان فضانوردان، کار و سلامت و توانایی آنها برای انجام ماموریت حمایت خواهد کرد. از اهداف دیگر این پروژه می‌توان به انجام آزمایش‌های پزشکی در فضا، آزمایش‌های علمی فضایی و فعالیت‌های عامه پسند علمی اشاره کرد.

این ماموریت، طولانی‌ترین ماموریت سرنشین دار چین خواهد بود که با دو فضانورد 37 و 50 ساله انجام می‌گیرد. پیش از این ماموریت های شنژو 7 در سال 2008 و شنژو 9 در سال 2012 انجام شده بود. شنژو 11 نیز در ساعت 7:30 صبح امروز به وقت محلی به فضا پرتاب شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. برو به امید خدا …