سایت ماشین

سایت ماشین: خرید، فروش و قیمت روز انواع خودرو به سبکی نو

یکی از مشکلات بزرگ کاربران و علاقمندان به موضوع خودرو، پیدا کردن وب سایت های معتبر و فعال در زمینه خرید و فروش خودرو است که آگهی های جدید، متنوع و معتبری در آن وجود داشت.بر این اساس، در سایت ماشین شما می توانید برای خرید خودرو، در بین هزاران آگهی فروش خودرو جستجو کرده و خودروی موردنظر خود را انتخاب کنید. همچنین برای فروش خودرو، نسبت به ثبت آگهی فروش خودرو اقدام کرده و علاوه بر خودروهای صفر، در زمینه فروش خودرو دست دوم یا کارکرده با قیمت روز یا ماشین های اقساطی نیز کسب اطلاع کنید.

این سایت همچنین قابلیت ویژه ای را برای فعالان این عرصه فراهم کرده و در صورتیکه نمایشگاه اتومبیل داشت باشید، می توانید برای خود یک صفحه اختصاصی در سایت ماشین ایجاد کنید.

همچنین علاوه بر اطلاع از آخرین قیمت ها و آگهی ها در حوزه خرید و فروش خودرو، در صورت تمایل می توانید از جدیدترین اخبار و مقالات فنی و تخصصی خودرو نیز در سایت ماشین www.mashin.ir بهره مند شوید. تعداد بروزرسانی کلیه آگهی‌ها در سایت ماشین، اعم از آگهی رایگان، برنزی، نقره‌ای و طلایی، به 15230 عدد افزایش یافت.

سایت ماشین

وزارت صنعت، معدن و تجارت بعد از لغو تحریم‌های بین‌المللی، طی دستورالعملی شرکت‌های واردکننده غیرمستقیم را مقید به اخذ مجوز از شرکت مادر کرد؛ یکی از دلایل وزارتخانه در ابلاغ این دستورالعمل، ساماندهی بازار و کاهش قیمت وارداتی‌ها عنوان شده است. با این حال هرچند وزارت صنعت، معدن و تجارت چه پیش از اعمال تحریم‌ها و چه بعد از لغو آن، بر قیمت وارداتی‌ها نظارت دارد اما شواهد حاکی از آن است که قیمت وارداتی‌ها در ایران همیشه دو برابر قیمت جهانی بوده است.

در این میان اما وارد‌کنندگان خودرو معتقدند که قیمت خودروها نه به واسطه زیاده‌خواهی از سوی وارد‌کنندگان بلکه به‌دلیل عوارض متعدد دولتی سر به فلک می‌کشد. به اعتقاد وارد‌کنندگان به‌دلیل حجم واردات خودرو به کشور رقابت لازم در بازار خودروهای وارداتی وجود دارد. حال آنکه مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتقادی به این موضوع ندارند و معتقدند که حجم واردات به اندازه‌ای نیست که بتواند بازار رقابتی ایجاد کند. به این ترتیب در شرایطی که گفته می‌شود، قیمت روز خودروهای وارداتی دو برابر قیمت جهانی است یک پرسش در چرایی این وضعیت مطرح می‌شود اینکه سود واردکننده نقش اصلی در بالا بودن قیمت را دارد یا اخذ عوارض دولتی؟

بازار خودروهای وارداتی در حال حاضر جذابیت چندانی برای سرمایه‌گذاری ندارد چون حقوق و عوارض بسیاری دریافت می‌شود که قیمت خودروها را افزایش می‌دهد؛ بنابراین میزان فروش وارد‌کنندگان نیز تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته است. به‌رغم آنکه وارد‌کنندگان تمایل چندانی به نظارت دولت بر قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی ندارند، اما آن‌گونه که به‌نظر می‌رسد دولت، نظارت بر بازار خودروهای وارداتی از کنتر ل قیمت تا نحوه ورود تاکید بسیاری دارد تا بازار خودروهای خارجی نیز ساماندهی شود. در این میان یکی از نکات قابل توجه ساماندهی واردات خودرو از طریق ورود شرکت‌های مادر به کشور است که نقش مهمی در قیمت خودروهای وارداتی دارد. به گفته مقامات دولتی، از آنجا که نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در زمان تحریم نمی‌توانستند به‌طور مستقیم از خودروسازان خارجی خرید کنند و از تخفیف‌های مربوطه بهره‌مند شوند؛ بنابراین ورود خودرو به کشور به‌صورت غیرمستقیم صورت می‌گرفت که موجب افزایش هزینه آنها شده است. بر این اساس دولت سعی دارد با حذف ورود خودرو توسط شرکت‌های غیر‌مستقیم ضمن نظم‌بخشی به بازار وارداتی‌ها تا حدوی به تعدیل در قیمت خودروهای خارجی نیز بپردازد. هرچند دیدگاه دولت درخصوص ساماندهی بازار وارداتی‌ها قابل‌قبول است، اما هزینه‌ها و عوارض اخذ شده از خودروهای وارداتی نشان از آن دارد که دولت باید بازنگری جدی روی حقوق و عوارض واردات خودرو داشته باشد؛ زیرا هزینه‌های مترتب بر واردات خودرو در نهایت از جیب مشتری است که پرداخت می‌شود.

پایان رپورتاژ آگهی/

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. Netcarshow.com
    Car.ir
    Pedal.ir