عکاسی پرتره

خلق تصاویر بی‌نظیر از آسمانی پر از هواپیما توسط عکاس لس‌آنجلسی

در سال 2014 عکاس لس‌آنجلسی مارک کلی (Mike Kelley)، به چهره‌ای محبوب در سراسر اینترنت و شبکه‌های مجازی مخصوصا برای کاربران ایالات متحده تبدیل شد. اثر منتشر شده از وی و مسبب این محبوبیت، حاصل عکاسی پرتره هوایی و مخلوطی از تصاویر گرفته شده از لحظه پرواز هواپیماها در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس (LAX) طی 7 ساعت متوالی بود که اگرچه وی لحظه پرواز هر هواپیما به صورت تکی ثبت نمود، اما با قرار دادن هنرمندانه تمامی عکس‌های گرفته شده در کنار یکدیگر صحنه‌ شگفتی را در آسمان پدید آورد. آن‌طور که عکاس و سازنده اثر به آن اشاره کرده، وی زمان زیادی را برای ایجاد این تصویر منحصربه‌فرد به کمک فتوشاپ صرف نموده است.

عکاسی پرتره خلاقانه از لحظه بلند شدن هواپیماها از زمین

از زمان عرضه اولین اثر عکاسی پرتره از آسمان فرودگاه و مشاهده استقبال بی نظیر کاربران در سراسر اینترنت، مارک تصمیم گرفت تا از LAX فراتر رفته و به خلق چنین تصاویری شگفتی از دیگر فرودگاه‌های بزرگ دنیا بپردازد، از همین رو سفر خود را به دیگر نقاط دنیا آغاز نمود. در نتیجه این تصمیم مجموعه‌ای از تصاویر به دست آمده که توسط سازنده “پرتره هوایی” (Airportraits) نام گرفته و شامل فردگاه‌های مختلف دنیا، از توکیه گرفته تا آمستردام و دیگرشهرهای دنیا می‌شود. در این آثار نیز همچنان عکاس طی ساعات متوالی به عکاسی از لحظه اوج گرفتن هواپیماها، هرکدام به تفکیک، پرداخته و در ادامه با کمک گرفتن از اپلیکیشن قدرتمند فتوشاپ و صرف میزان قابل توجهی زمان، آن‌ها را با یکدیگر ترکیب نموده است.

عکاسی پرتره عکاسی پرتره عکاسی پرتره

اگر که کمی ریزبین بوده و به تصویر ارجینال گرفته شده دقت نمایید و یا اینکه خود به محل گرفتن شدن عکس ها مراجعه کنید، با صحنه‌ای متفاوت‌تر از آن چه که در آثار مارک دیده می‌شود مواجه شوید. واقعیت این است که مارک عکاسی پرتره خود را با ذوق هنری ترکیب نموده و تجربه کاری خود در زمینه عکاسی معماری را در آن‌ها بکار بسته است تا سری حاصل‌شده تاثیر بیشتری بر روی بیننده داشته باشد. به عنوان نمونه تصویر گرفته شده از LAX بدون موشکافی می‌تواند به هر فرودگاه دیگری در دنیا نسبت داده شود.

اکنون مارک تصمیم گرفته تا استراتژی بهتری برای عکاسی پرتره هوایی و خلق آثارش داشته باشد و جزئیات بیشتری را در آن‌ها وارد کند تا بدین وسیله تشخیص سریع هر فرودگاه از دیگری در اولین لحظات دیدن اثر برای بیننده مهیا شود.

اگر که به سری Airportraits علاقمند شده و دوست دارید تا آثار بیشتری را از آن مشاهده کنید می‌توانید به فروشگاه آنلاین مارک مراجعه نمایید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مسیر هوایی کجاس؟ کدوم فرودگاهه؟

    • تصویر شاخص مطلب مربوط به LAX یا همون فرودگاه بین المللی لس‌آنجلس هست اما بقیه عکس ها از فرودگاه های دیگر شهرها تهیه شده