حملات DDoS

ویکی لیکس از هوادارانش خواست که به حملات DDoS پایان دهند

به دنبال حملات DDoS (دیداس) روز جمعه (21 اکتبر) که بخشی زیادی از شبکه اینترنت جهانی را مختل کرد، سازمان غیر انتفاعی ویکی لیکس (WikiLeaks) با انتشار پستی در وب‌سایت توییتر (Twitter) از هوادارانش خواست که به حملات خود پایان دهند. همچنین مدیران این شرکت از سلامت موسس ویکی لیکس، Julian Assange خبر داده و اینگونه اعلام کردند: “از تمامی حامیان می‌خواهیم که به حملات خود پایان دهند. ما متوجه منظور شما شدیم.”

آیا ویکی لیکس با پشت پرده عاملان حملات DDoS روز جمعه در ارتباط است؟

روز جمعه بود که هکرهایی ناشناس با انجام حملات DDoS به سرورهای شرکت Dyn (یکی از شرکت‌های فعال و مطرح در حوزه مدیریت عملکرد اینترنت)، باعث از کار افتادن بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی همچون نت فلیکس، رِدیت، باکس، اسپوتیفای و … شدند. در ابتدا این حملات صبح روز جمعه آغاز شد و پس از وقفه‌ای کوتاه، باز هم شرکت Dyn تحت حملات سایبری این گروه قرار گرفت. اینطور که اعلام شده کاربران ایالات متحده و کشورهای اروپایی قادر به استفاده از سرویس‌های مذکور نبوده‌اند.

اما جالب است اشاره کنیم که بعد از اولین توییت ویکی لیکس و درخواست برای توقف حملات DDoS ، پست جدیدی با این مضمون که “دولت اوباما نباید با استفاده از قدرتی که در دست دارد، جلوی انتقادات نامزد حزب مخالف خود را بگیرد” در صفحه توییتر آنها منتشر شد. با سابقه‌ای که ویکی لیکس در انتشار اسناد محرمانه دارد، شاید بتوان در مورد ارتباط این شرکت با دست‌های پشت پرده شک کرد.

به هر شکل هنوز مشخص نشده که چه کسی مسئول این حملات بوده است. کایل یورک مدیر ارشد بخش استراتژی‌های شرکت Dyn نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز، پیچیده بودن حملات سایبری روز جمعه را چالش‌ برانگیز خواند. هر چند تعداد گروه‌هایی که می‌توانند مسئولیت این حملات سایبری را بر عهده بگیرند کم نیست. طبق گزاراشات Politico نیز هر دو گروه New World Hackers و Anonymous از حضور تیمشان در حملات DDoS روز جمعه خبر داده‌اند.

همچنین جالب است اشاره کنیم طی پیام‌هایی که اخیرا در شبکه احتماعی توییتر منتشر شده، دو هکر که خود را Prophet” و “Zain” می‌نامند، از اسرار حملات DDoS روز جمعه با خبرگزاری Associated Press صحبت کرده‌اند:

ما این کار را برای جلب توجه ماموران فدرال انجام نداده‌ایم، بلکه می‌خواستیم قدرت خود را آزمایش کنیم.

با این حال، به نظر می‌رسد قبول این موضوع که این دو نفر از افراد حاضر در حمله سایبری 21 اکتبر بوده‌اند برای متخصصین حوزه امنیت بسیار سخت باشد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*