کهکشان راه شیری

نقشه کهکشان راه شیری با جزئیاتی باورنکردنی

تا به حال تصاویر زیادی از کهکشان راه شیری تهیه شده است. اما هیچکدام به مانند این تصویر جدید، همراه با جزئیات بسیار زیاد نبوده‌اند. محققان در HI4PI که پروژه‌ای برای رصد کل آسمان است، با استفاده از فراوان‌ترین عنصر در کهکشان راه شیری (هیدروژن اتمی خنثی)، نقشه‌ای بسیار دقیق از آن تهیه کرده‌اند.

چنین کارهایی پیش ازین نیز انجام شده بود؛ اما استفاده از ده میلیارد داده حاصل از تلسکوپ‌های رادیویی بزرگ و بهره‌گیری از الگوریتم‌های کاهش نویز، به تولید چنین تصویری انجامیده است. تصویری که حساسیتش دوبرابر بهترین تصاویر قبلی و با رزلوشن زاویه‌ای چهار برابر بهتر از آنهاست. نتیجه، تصویری آنچنان کامل از راه شیری است که می‌توان جزئیات دقیق از ساختارهای ابرهای میان‌ستاره‌ای را در آن مشاهده کرد. چیزی که در تصاویر قبلی واضح نبود.

این ساختارها احتمالا به تشکیل ستاره‌ها در کهکشان راه شیری طی میلیاردها سال کمک کرده‌اند. پس بررسی آنها به ما در درک نحوه تحول کهکشان خود و همچنین کل کیهان، کمک می‌کند. از آنجایی که تمامی اطلاعاتی که از جهان پیرامون ما به زمین می‌رسد، از میان این ابرهای هیدروژنی عبور می‌کند، دانستن غلظت و پراکندگی این ابرها در تصحیح داده‌های رسیده از ماورای آنها بسیار مفید است. این تصویر و داده‌های مربوط به آن به طور رایگان در دسترس تمامی محققین قرار داده شده است و احتمالا باید منتظر کشفیات و مقاله‌های باشیم که پس از این و با تکیه بر این داده‌ها انجام می‌گیرد.

milky-way-galaxy-hi4pi-icrar

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*