کالبدشکافی شیائومی می میکس

کالبدشکافی شیائومی می میکس؛ در دل زیبای چینی چه می‌گذرد؟

چهارم آبان ماه بود که کمپانی بزرگ شیائومی با رونمایی از پرچمدار جدید خود با نام می میکس (Mi Mix)، توجه بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی را به خود جلب کرد. حالا گروهی از مهندسان چینی سایت Gfan با کالبدشکافی شیائومی می میکس ، تلاش دارند کاربران را با سیستم داخلی این دستگاه نیز آشنا سازند.

برای سنجش میزان تعمیرپذیری این گوشی، با باز کردن درب پشتی دستگاه شروع می‌کنیم، جایی که خبری از مواد چسبنده نبوده و سازندگان به استفاده از چند گیره بسنده کرده‌اند. هر چند در این قسمت کابل‌های نازکی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. در ادامه و به کمک ابزار مخصوصی که در دست بود، باتری دستگاه و حتی پیچ‌های Trox به سادگی باز شدند. همچنین به نظر می‌رسد بسیاری از اجزای الکترونیکی با کابل‌هایی نازک به بورد اصلی متصل شده‌ باشند که در این صورت، جدا کردن آنها کار سختی نخواهد بود. البته همانطور که اشاره کردیم باید مراقب تمامی این کابل‌ها باشید چرا که بسیاری از آنها همچون کابل مربوط به سنسور اثر انگشت در اثر فشار بیش از حد، می‌تواند پاره شود. پورت USB Type-C و آنتن دستگاه نیز با چند پوشش پلاستیکی، از مابقی بورد و قطعات دیگر جدا شده که باز کردن آن هم کار چندان سختی نیست.

تا اینجا همه چیز به خوبی پیش رفت، اما شاید این مرحله از کالبدشکافی شیائومی می میکس بتواند شما را متعجب کند. به‌نظر حتی با ابزار مخصوص نیز امکان جدا کردن صفحه نمایش از پنل اصلی وجود ندارد. بدون شک یکی از نقاط قوت و البته ضعف این گوشی، صفحه نمایش بزرگ آن است. وجود فضای بسیار کم میان صفحه نمایش و بدنه دستگاه، مانع جدا کردن آسان صفحه نمایش بوده و می‌تواند نقطه ضعف این گوشی باشد.

کالبدشکافی شیائومی می میکس توسط گروه چینی Gfan نشان می‌دهد که تعمیر این گوشی هوشمند کار ساده‌ای خواهد بود و برای انجام آن بیش از هر چیز دیگری، به تمرکز بالا نیاز است. در ادامه می‌توانید تصاویر تشریح این گوشی غول‌پیکر را مشاهده کنید.

عکس های کالبدشکافی شیائومی می میکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*