فضاپیمای تک سرنشین اسکای جت لکسوس

لکسوس از طرح مفهومی فضاپیمای تک سرنشین خود رونمایی کرد

لکسوس این بار نه یک خودرو، بلکه از یک طرح مفهومی فضاپیمای تک سرنشین رونمایی کرد. “SkyJet” (اسکای جت) نام این فضاپیما است که از ویژگی‌های خودرو کوپه جدید این شرکت، LC500 بهره می‌برد. هرچند که متاسفانه این خودرو تنها در دنیای تخیلی موجود بوده و بعید به نظر می‌رسد تا کمتر از 700 سال دیگر به دنیای واقعی انسان‌ها راه یابد.

جالب اینجاست که فضاپیمای تک سرنشین اسکای جت برای نخستین بار توسط «لوک برسون» در فیلم علمی تخیلی “Valerian and the City of a Thousand Planets” نیز استفاده شده است. شرکت لکسوس می‌گوید که برسون طراحی این فضاپیما را طوری انتخاب کرده که از تمرکز اصلی صنعت در آینده برخوردار بوده و با نوآوری و فناوری‌های جدیدی همراه است.

هدف ایجاد این وسیله نقلیه برای نشان دادن آینده‌ی والرین بوده؛ اما در واقعیت نیز ریشه‌هایی دارد. نتیجه کار یک دستگاه لوله‌ای شکل است که از طرف پشتی همانند جت‌ها باریک شده، دو بال در کناره‌های خود دارد، دو بال در قسمت زیری آن نصب شده و در قسمت بالایی آن نیز یک باد شکن یا همان دم دیده می‌شود. دریچه‌ی بزرگ  هوا را می‌توان در دو طرف بدنه مشاهده کرد و کابین خلبان نیز در قسمت جلویی نزدیک به مدل پانوراما طراحی شده تا خلبان دید کاملی را به همه مناطق داشته باشد.

فضاپیمای تک سرنشین اسکای جت لکسوس

عشق لکسوس به فلسفه طراحی خودش با خلق یک فضاپیمای تک سرنشین

تاک آکی کاتو (Tkeaki Kato)، مهندس ارشد شرکت لکسوس و تیم طراحی این فضاپیمای تک سرنشین خلاقانه سعی کرده‌اند SkyJet را طوری طراحی کنند که نشانه‌هایی از یک وسیله نقلیه در آن وجود داشته باشد. به عنوان مثال باید به چراغ‌های جلویی این فضاپیما اشاره کرد که از جدیدترین خودرو کوپه سری LC شرکت لکسوس بهره می‌برد. علاوه بر این پنجره‌های مشبک که امضای خودروهای این کمپانی هستند نیز می‌توان در این طرح مفهومی مشاهده کرد.

فضاپیمای تک سرنشین اسکای جت لکسوس

دیوید نوریستورم (David Nordstorm)، مدیر جهانی برند لکسوس در این باره می‌گوید:

به عنوان یک طرفدار فیلم ها و کارهای قبلی لوک، لکسوس به او کمک خواهد کرد تا رویایش را به واقعیت تبدیل کند. ما با چالش آوردن فلسفه طراحی و نوآوری‌های فناوری لکسوس در این پروژه، لذت بردیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*