گوشی OnePlus 3T

با پنج ویژگی قابل پیش بینی گوشی OnePlus 3T آشنا شوید

شرکت چینی وان پلاس با ارائه محصولاتی بالارده و در عین حال مقرون به صرفه، توانسته است در بازار کشورهای مختلفی برای خود اسم و رسمی دست و پا کند. گوشی‌های وان پلاس همواره لقب قاتلین پرچمدار را یدک کشیده‌اند، از این رو انتظار داریم گوشی OnePlus 3T نیز که از آن به عنوان پرچمدار بعدی این شرکت یاد می‌شود، با پیروی از خط و مشی سخت افزار قدرتمند و قیمت مقرون به صرفه بتواند فروش خوبی را در بازار تجربه کند.

اگرچه گوشی وان پلاس 3 سال گذشته با یدک کشیدن لقب اولین گوشی اندروید مجهز به 6 گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه گردید، با این وجود در حال حاضر از این محصول به عنوان یک پرچمدار یاد نمی‌شود و همین امر وان پلاس را مجاب خواهد کرد که برای راضی نگاه داشتن علاقه‌مندان به این برند، گوشی OnePlus 3T را به سخت افزاری به مراتب قدرتمندتر از نسل قبلی آن تجهیز کند.

در سوی دیگر هرچند بر اساس تصاویر انتشار یافته منتسب به گوشی وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T)، انتظار داریم این محصول که قرار است فردا (چهار شنبه) به طور رسمی معرفی گردد علاوه بر شباهت ظاهری، حافظه رم 6 گیگابایتی و باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی را هم از وان پلاس 3 به ارث برده باشد. با این حال بدون شک وان پلاس ۳ تی از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار خواهد بود که در ادامه پنج قابلیت مورد انتظار را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

تراشه اسنپدراگون 821

چیپست کوالکام اسنپدراگون 830 قرار است برای گوشی‌های هوشمندی که در سال 2017 تولید می‌‌شوند مورد استفاده قرار گیرد، از این رو به احتمال زیاد گوشی OnePlus 3T نمیتواند کاندیدای استفاده از آن باشد. گوشی موبایل جدید وان پلاس ظاهرا فردا همراه با یک چیپست اسنپدراگون 821 رونمایی خواهد شد.

گوشی OnePlus 3T

اسنپدراگون 821 نسبت به مدل قبلی خود 10 درصد سریع‌تر بوده، با این حال مصرف انرژی آن نیز به طور محسوسی کاهش یافته است. تراشه اسنپدراگون 821 که دارای همان ساختار چهار هسته‌ای مدل 820 بوده، در حداکثر سرعت خود و با درگیر شدن هر چهار هسته می‌تواند در فرکانس 2.4 گیگاهرتزی فعالیت کند. لازم به یادآوری است که فرکانس اسنپدراگون 820 استفاده شده در گوشی وان پلاس 3، در نهایت می‌توانست تا 2.2 گیگاهرتز بالا برود. این پردازنده با لیتوگرافی 14 نانومتری توسعه یافته و دارای مودم ال تی ای X12 با سرعت 600 مگابیت بر ثانیه، تکنولوژی پردازش صدای اولترا اچ دی برای بهبود کیفیت صدای دریافتی هنگام برقرار تماس و فناوری آپلود+ برای افزایش سرعت دانلود از اینترنت است.

سازگاری با پلتفرم Daydream

اگرچه در حال حاضر تنها گوشی‌های سری پیکسل گوگل از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream پشتیبانی می‌کنند، با این حال انتظار داریم گوشی OnePlus 3T که همچون گوشی‌های گوگل به تراشه اسنپدراگون 821 تجهیز گردیده نیز با این سیستم سازگار باشد. گوگل در طی برگزاری کنفرانس سالانه خود، پلتفرم VR را تحت عنوان Daydream معرفی کرد. این پلتفرم در واقع بخشی از اندروید نوقا بوده است.

گوشی OnePlus 3T

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی گوگل، گوشی هایی قادر به پشتیبانی از پلتفرم دی ریم هستند که از پردازنده حداقلی ۸ هسته ای با کلاک فرکانس 2.4 گیگاهرتز،  صفحه نمایشی با سایز 4.7 اینچ الی 6 اینچ با رزولوشن فول اچ دی و یک رم با حافظه حداقلی 4 گیگابایت رم هستند.

دوربین 16 مگا پیکسلی

گوشی OnePlus 3T

اطلاعات از پیش درز کرده حاکی از آن‌ است که گوشی OnePlus 3T در قاب پشتی میزبان یک دوربین 16 مگاپیکسلی با سنسور IMX398 سونی و گشادگی دیافراگم f/1.7 خواهد بود. لازم به ذکر است که وان پلاس 3 نیز از دوربینی با روزنه f/2.0 بهره‌مند است، از این رو انتظار داریم سنسور IMX398 سونی عملکرد بهتری به خصوص در شرایط نور کم ارائه دهد و همچنین فوکوس خودکار دو هسته‌ای را که به طور خاص برای فوکوس بر روی اجسام در حال حرکت طراحی گردیده را ارائه کند.

اندروید 7 نوقا

اگرچه دارندگان گوشی‌های وان پلاس نیز می‌توانند با دریافت کاستوم رام سیانوژن نسخه 14.1 از قابلیت‌های اندروید 7 نوقا بهره‌مند شوند، با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد که پرچدار بعدی وان پلاس به طور پیش‌فرض به جدیدترین نسخه پلتفرم اندروید تجهیز شده باشد.

گوشی OnePlus 3T

البته همان‌طور که در جریان هستید، وان پلاس از سال گذشته کاستوم رام اختصاصی خود که با نام Oxygen OS شناخته می‌شود را بر روی گوشی‌های وان پلاس نصب می‌کند، از این رو احتمالا این شرکت از چندی پیش، نسخه‌ای جدید از  Oxygen OS را بر پایه پلتفرم اندروید 7 نوقا توسعه داده است که برای اولین بار روی گوشی OnePlus 3T نصب خواهد شد.

قیمت بالاتر نسبت به سایر محصولات وان پلاس

گوشی OnePlus 3T

همان‌طور که گفته شد، یکی از ویژگی‌های اصلی محصولات وان پلاس، قیمت مقرون به صرفه آن‌ها نسبت به سایر گوشی‌های بالا رده بازار بوده است؛ اما اطلاعات منتشر شده توسط منابع وابسته به وان پلاس تصریح می‌کنند که گوشی OnePlus 3T با قیمت 479 دلاری به بازار عرضه خواهد شد که تقریبا 80 دلار بیشتر از وان پلاس 3 است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*