خودروهای پلاک منطقه آزاد

ممنوعیت ورود خودروهای پلاک منطقه آزاد به سایر شهرهای ایران

مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد که از این پس ورود موقت خودروهای پلاک منطقه آزاد به سایر شهرهای ایران ممنوع است. این مرکز از گمرک مناطق آزاد خواست تا از ورود این خودروها به سرزمین اصلی جلوگیری به عمل آورد.

طبق بخشنامه‌ی جدید مرکز واردات و امور مناطق آزاد، ورود تمامی خودروهای پلاک منطقه آزاد به شهرهای کشور ممنوع اعلام شده و گمرک‌های مناطق آزاد موظف هستند تا با لغو دستورالعمل‌های قبلی، از پذیرش درخواست ورود موقت این خودروها به سرزمین اصلی خودداری کنند.

دستورالعمل قبلی در خصوص تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد لغو شد

گمرک‌های مناطق آزاد ارس، اروند، چابهار، قشم، کیش و انزلی این ابلاغیه را دریافت کردند و از این پس باید بر طبق این بخشنامه‌ی جدید اقدام کنند. این اتفاق به دلیل برخی از اقدامات مغایر قانون تعدادی از مالکان این خودروها و مشکلاتی که بعضی از دستگاه‌ها در این زمینه با آن روبرو شده بودند، صورت گرفت. به این ترتیب در حال حاضر امکان ورود موقت خودروهای پلاک منطقه آزاد در سایر شهرهای کشور وجود ندارد.

طبق ماده 16 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد، وسایل نقلیه‌ای که در این مناطق شماره‌گذاری می‌شوند، می‌توانستند پس از انجام تشریفات مربوط به گمرک به صورت موقت در کشور تردد کنند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند در واکنش به این خبر اظهار کرد که تصمیم‌گیری در این خصوص بر عهده‌ی مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران است. محمدرضا معتمدی اعلام کرد که این بخشنامه تاکنون به سازمان منطقه آزاد اروند ابلاغ نشده و شهروندان دارنده‌ی خودروی پلاک منطقه آزاد اروند نگران نباشند؛ چرا که استاندار خوزستان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در حال پیگیری این موضوع هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خیلی هم عالی 🙂

    • اون کسی هم که این بیانیه رو صادر کرده دقیقا مثل شما فکر میکنه. -یا شایدم فکر نمیکنه-
      مگه مردم بازیچه این افراد هستن که هر روز یه مصوبه صادر میکنن و ابلاغ میکنن به ارگان ها، یکم احساس مسئولیت، یکمی هم اگه وقت شد به فکر بعضی از مناطق مرزی و دورافتاده باشید.