افزایش عرضه گوشی های موبایل

افزایش عرضه گوشی های موبایل در سال 2016 کمتر از 1 درصد خواهد بود

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط مرکز آماری IDC، تا پایان سه ماهه چهارم سال 2016 شاهد افزایش عرضه گوشی های موبایل و عرضه 1.45 میلیارد دستگاه خواهیم بود. اگرچه پیشتر تحلیل‌گران این مرکز رشد 10.4 درصدی را برای سال 2016 پیش‌بینی کرده بودند اما حالا آمار جدید IDC، رشد آن را تنها 0.6 پیش‌بینی کرده است. این در حالی‌ست که پیشتر گارتنر (Gartner) از کاهش فروش گوشی های هوشمند در سال جاری خبر داده بود.

با این‌حال، فروش گوشی های 4G نسبت به سال گذشته با کاهش 21.3 درصدی همراه بوده و حتی پرچمداران شرکت‌های مختلف نیز نتوانسته‌اند نقشی در افزایش عرضه تلفن های هوشمند داشته باشند. به‌علاوه، گوشی های موبایل گوگل پیکسل (Google Pixel) و پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) نیز تاثیر چندانی روی فروش محصولات شرکت‌های سامسونگ و اپل نداشته‌اند. به‌نظر کمی زود است که بخواهیم این شرکت را در زمینه تلفن های همراه موفق بخوانیم. برخی از افراد وضعیت گوگل در بازار گوشی های هوشمند را مشابه مایکروسافت و محصولات سری سرفیس می‌دانند.

پیش‌بینی کاهش عرضه سالانه آیفون های اپل با وجود افزایش عرضه گوشی های موبایل در سال 2016

نکته جالب در آمار تحلیلگران مرکز IDC، کاهش عرضه گوشی های آیفون به گونه‌ای است که پرچمداران اپل برای اولین بار در تمامی دوره‌های مالی، فروش پایین‌تری نسبت به سال گذشته داشته‌اند. در حال حاضر اپل از یک سو با محصولات مقرون‌به‌صرفه بازار و از سوی دیگر با ورود گوگل به حوزه گوشی های قدرتمند در رقابت بوده و شاید آیفون 2017 بتواند فروش محصولات اهالی کوپرتینو را به‌خاطر سالگرد 10 سالگی عرضه آیفون توسط استیو جابز، در وضع بهتری قرار دهد.

در نهایت، مرکز آماری IDC معتقد است که عرضه گوشی های ویندوزفونی در سال 2016 به‌خاطر عدم پشتیبانی سازندگان از این پلتفرم، تا 79.1 درصد کاهش خواهد داشت. در شرایطی که هنوز گوشی موبایل سرفیس فون (Surface Phone) معرفی نشده شاید بهتر باشد مهندسین مایکروسافت به فکر توسعه این سیستم عامل باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*