آپولو

پایانی بر حرف و حدیث‌های فرود انسان بر ماه در ماموریت های آپولو

تیمی از محققان آلمانی قصد دارند دو کاوشگر را به سوی ماه ارسال کرده تا به دنبال مه‌نوردهای باقی‌مانده از ماموریت آپولو 17 باشند. در صورت انجام این ماموریت، بایستی شاهد پایان یافتن جدال‌هایی باشیم که تا به امروز همچنان بر سر درستی یا نادرستی فرود انسان بر ماه وجود دارد. چرا که افراد زیادی هستند که هنوز نسبت به ماموریت‌های آپولو شک داشته و معتقدند تمامی این ماموریت‌ها در یک استودیوی فیلم‌سازی انجام شده است!

این گروه که “دانشمندان PT” نام دارند، یکی از 16 تیمی هستند که برای جایزه 30 میلیون دلاری به نام Google Lunar X-Prize با یکدیگر رقابت می‌کنند. هدف این رقابت، فرود آوردن وسیله نقلیه خودرانی بر سطح ماه، حرکت در مسافتی بیش از 500 متر و ارسال تصاویری با رزلوشن بالا به زمین است. این گروه در حال حاضر برای طراحی مه‌نورد خود، با شرکت اتوموبیل‌سازی آئودی در حال همکاری است و قراردادی نیز با شرکت واسطه Spaceflight برای سایر بخش‌های پرتاب و فرود این مه‌نورد امضا کرده است.

ماموریت فضایی آپولو 17، آخرین ماموریت از سری آپولو بوده که بر روی ماه فرود آمد و پس از آن دیگر پای انسانی بر روی ماه گذاشته نشده است.

اولین تیمی که مه‌نورد خود را بر روی سطح ماه فرود آورده و کارهای گفته‌شده را با موفقیت انجام دهد، 20 میلیون دلار به عنوان جایزه دریافت خواهد کرد. تیم دوم نیز مبلغ 5 میلیون دلار برنده خواهد شد. برای تیم‌هایی که کارهای بیشتری انجام دهند، مانند  طی‌کردن مسافت بیشتر، کشف آب یا رفتن به مکان‌های اقامتی ماموریت‌های پیشین آپولو، جایزه‌های بیشتری تعلق خواهد گرفت.

آپولو

قرار است کاوشگرهای ارسالی توسط چنین ماژولی روی سطح ماه فرود آورده شوند.

تیم دانشمندان PT قصد دارد تا مه‌نورد خود را به محلی بفرستند که فضانوردان آپولو 17 از تاریخ 11 تا 14 دسامبر 1972، در همان مکان مشغول کاوش در ماه بودند. ماموریت آپولو 17 ازین جهت برای ما اهمیت دارد که آخرین باری بود که انسانی بر روی سطح ماه قدم گذاشته است. پس از آن برنامه‌های زیادی به هدف کاوش در ماه به آن ارسال شده، اما هیچکدام انسانی را دوباره بر روی سطح ماه قرار ندادند. در صورت موفقیت پروژه این گروه تحقیقاتی، شانس آن را خواهیم داشت تا اسباب و ابزارهای باقی‌مانده از این آخرین رویارویی انسان و ماه را نظاره‌گر باشیم.

آپولو

تصویری ذهنی از کاوشگری که با همکاری آئودی ساخته خواهد شد. کاوشگری 4 چرخه که مجهز به پنل‌های خورشیدی، باتری های قابل شارژ مجدد و دوربینی با رزلوشن تصویری بسیار بالا است.

هدف این تیم، فرود کاوشگر خود در دره Taurus-Littrow است. جایی که تنها 3 تا 5 کیلومتر با محل فرود آپولو 17 فاصله دارد. پس ار آن، این کاوشگر با مقداری حرکت می‌تواند از دور شاهد باقی‌مانده‌های ماموریت آپولو 17 باشد. طبق حد و مرز‌های حفاظتی ناسا، فرود این کاوشگر نمی‌تواند در محلی نزدیکتر از 2 کیلومتری محل آپولو 17 باشد و حرکت کاوشگر نیز تنها تا 200 متری آن مقدور خواهد بود. چرا که ناسا قصد دارد برای ماموریت‌های آینده، این مکان را کاملا حفظ کند. به هر حال از چنین فاصله‌ای نیز، باقی‌مانده‌های ماموریت موردنظر کاملا نمایان خواهد بود.

مسئولین برگزاری این رقابت، از شرکت‌کنندگانشان خواسته‌اند تا سال 2017 کار خود را انجام دهند. زمان زیادی تا دیدن عکس‌های ارسالی تیم‌های برنده باقی نمانده است. وقتی زمانش فرا برسد، می توانید تصاویر ارسالی را به آن دسته از دوستانتان نشان دهید که ماموریت‌های آپولو را تماما دروغ می‌دانند. پس تا آن هنگام تنها باید صبر کرد و منتظر بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سفر انسان به ماه دروغی بیش نیست. دروغ هر چی بزرگتر باورش راحت تر . این گروه کاوشگر هم گماشته ی خود ناسا هست . در دهه 70 زورش به شوروی نرسید و میخواست کم نیاره بلوفو زد الان به زیرش مونده . چطور بعد از 40 . 50سال هنوز نتونستن انسان به ماه بفرستن . باز میخواد به مریخ برن خخخخ

  2. حتی اگه عکس هم بگیرن، میگن این کاوشگر جدید هم قلابی بوده و عکس ها فتوشاپه.
    تئوری توطئه یک جور بیماری روانیه. با دلیل و مدرک نمیشه قانعشون کرد. دارو لازم دارن.

  3. حالا بزراینن عکس بگیرن بفرستن اصلا چیزی بود یا نه بعد
    بعدشم اگه هزار بهانه نیاد که غبار و طوفان و خاک گرفتن تجهیزات نیاد وسط

  4. جالب بود. سپاس از شما