عدم استفاده از سیم کارت

سه ماه عدم استفاده از سیم کارت مساوی با پرداخت هزینه اجباری

طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، عدم استفاده از سیم کارت اعتباری به مدت بیش از سه ماه برای مشترکان هزینه‌ای برابر با 20 دقیقه مکالمه را در پی خواهد داشت. این قانون در تیرماه سال گذشته ابلاغ شد و به موجب آن اپراتورها می‌توانند به ازای هر دوره‌ی بدون تراکنش از سوی مشترک نسبت به جبران هزینه‌ها اقدام کنند.

اوایل تابستان سال 1394، مصوبه‌ای از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ابلاغ شد که بر اساس آن اگر در طول یک بازه‌ی زمانی سه ماهه، تراکنشی از سوی مشترک سیم کارت اعتباری صورت نگیرد، دارنده‌ی پروانه یعنی اپراتور می‌تواند پس از انجام اطلاع‌رسانی لازم به ازای هر دوره‌ی زمانی نسبت به جبران هزینه‌های نگهداری شبکه و ارتباط اقدام کند. به موجب این قانون، اپراتورها مجاز به ثبت هزینه‌ی 20 دقیقه مکالمه تلفن همراه برای مشترک در صورت عدم استفاده از سیم کارت به مدت بیش از 3 ماه هستند. در این صورت مشترکان می‌توانند از باقی‌مانده‌ی اعتبار موجود در سیم‌ کارت خود استفاده کنند.

امکان سلب امتیاز از مشترک در صورت عدم استفاده از سیم کارت به مدت بیش از 3 ماه

اگر اعتباری در حساب سیم‌ کارت مشترک وجود نداشته باشد، اپراتور مجاز است تا با انجام اطلاع‌رسانی لازم، سیم ‌کارت مشترک را به صورت یک‌طرفه یا دوطرفه قطع و یا حتی امتیاز آن را سلب کند. پس از آن با انجام هر تراکنش از سوی مشترک، مهلت سه ماهه برای مشترک مجددا آغاز شده و آخرین تراکنش مشترک به عنوان مبنای شروع این بازه‌ی زمانی لحاظ خواهد شد.

علاوه بر آن، اپراتورها در صورت عدم استفاده از سیم ‌کارت از طرف مشترک می‌توانند تا زمان پایان اعتبار، هزینه‌های لازمه برای نگهداری شبکه و ارتباط را از حساب کاربر کسر کنند. در صورت قطع یک طرفه یا دو طرفه‌ی سیم ‌کارت، کلیه‌ی خدمات مسدود شده و تنها امکان تماس با کدهای خدماتی اضطراری ملی وجود خواهد داشت. همچنین به موجب این مصوبه، اپراتور در زمان قطع یک طرفه‌ی سیم کارت موظف است تا شماره‌ی مشترک را تا زمان سلب امتیاز کامل حفظ کند. بر اساس قانون کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها باید نحوه‌ی ثبت نام، غیرفعال کردن، قطع یک طرفه و دو طرفه و سلب امتیاز سیم کارت از مشترک را به صورت واضح و صریح در قرارداد مشترکین ثبت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گرفتاریم با این اپراتور ها
    آقا من اصلا مدتی میخوام خطمو خاموش کنم موبایل نداشته باشم! باید سیم کارتم سلب امتیاز شه؟!
    بخاطر سه ماه؟

    قدیما برای همراه اول اعتباری مجبور بودیم هر دو ماه حداقل 10 تومن شارژ بزنیم
    الان اینقد زدیم که برای سال 1400 رو هم خیلی وقته رد کردیم!

    حالام از اون قصیه راحت شدیم قانون جدید اومد!