پیش بینی تکنولوژی آینده

تماشا کنید: برنامه‌ای که ده سال پیش وضعیت تکنولوژی در سال ۲۰۱۷ را پیش‌بینی کرده بود!

سال 2007 را به یاد می‌آورید؟ احتمالا 10 سال پیش بسیاری از شما یک جوان فعال و با‌انگیزه بوده و حالا به رویاها و آرزوهای خود رسیده‌اید. حال کمتر از یک ماه به پایان سال 2016 باقی مانده و خیلی از افراد حتی به سرعت پیشرفت فناوری در این سال‌ها نیز توجهی نداشته‌اند. اما 10 سال پیش بود که شبکه NBC News با تهیه گزارشی دست به پیش بینی تکنولوژی آینده بشر در سال 2017 زد.

سال 2007 برایان ویلیماز (Brian Williams)، مجری شبکه خبری NBC News در کنار تام کاستلو (Tom Costello) از آینده بشر و پیشرفت تکنولوژی در سال 2017 گزارشی تهیه کردند که می‌توان آن را بسیار ناراحت‌کننده دانست. شاید تصورش کمی سخت باشد اما بیشتر پیش‌بینی‌های NBC از سال 2017 مثل سیستم تشخیص چهره افراد همانند یک خواب ترسناک به حقیقت تبدیل شده و برخی بخش‌های آن مثل شناسایی آسان بیماران در بیمارستان‌ها، عدم توجه ما به سلامتی را نشان می‌دهد.

این بخشی از گفته‌های برایان ویلیماز در رابطه با 10 سال دیگر نیویورک است که حالا به حقیقت تبدیل شده:

تا آن زمان راه‌های بسیاری برای محافظت و شناسایی افراد از طریق ویژگی‌های منحصر به فرد آنها همچون صورت، چشمان و اثر انگشت وجود خواهد داشت.

تام کاستلو در قسمتی دیگر از این گزارش نیز سال 2017 را این‌گونه توصیف می‌کند:

سال 2017 است. شما با نگرانی و بدون هیچ گزارشی از سوابق پزشکی خود وارد بیمارستان می‌شوید، اما به‌ لطف چیپ‌های کوچکی که زیر پوست شما قرار گرفته، تمام اطلاعات در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد. شاید بیست سال پیش چنین چیزی را تنها در فیلم‌های علمی تخیلی مشاهده می‌کردید، اما تا سال 2017 این رویا به واقعیت تبدیل خواهد شد.

پیش‌تر امکان شناسایی افراد به‌کمک اثر انگشت و عنبیه چشم در فرودگاه‌ها وجود داشت اما طی 10 سال آینده، این تکنولوژی فراگیر خواهد شد و حتی امکان شناسایی چهره یک تروریست میان هزاران نفر وجود فراهم می‌شود.

پیش بینی تکنولوژی آینده در سال 2017

حالا سرعت پیشرفت تکنولوژی از قبل هم بیشتر شده و بی‌آنکه متوجه شویم سبک زندگی ما تغییر کرده است. اگرچه هنوز کسی از 10 سال دیگر یعنی تا سال 2027 هیچ گزارشی تهیه نکرده، اما با برنامه‌هایی که بشر برای خروج از کره زمین و زندگی در مریخ دارد، شاید تا آن زمان حتی موارد غیر ممکن نیز محقق شوند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اینو یادشون رفته قید کنن که بدون دخالت ما برایمان تصمیم گیری میکنن و تو یه چشم بهم زدن میتونن به درک واصلمون کنن اینم تکنولوژی