قیمت گوشی اندرویدی نوکیا

قیمت گوشی اندرویدی نوکیا چقدر خواهد بود؟

نخستین گوشی اندرویدی نوکیا احتمالا تا چندین هفته دیگر رونمایی خواهد شد و این برند فنلاندی با توجه به علاقه‌ی برند مادر خود به نام HMD Global، به نظر می‌رسد که در بازگشت خود گوشی میان رده‌ای را روانه بازار خواهند کرد. به این ترتیب ما انتظار داریم نوکیا استراتژی قیمت گذاری بسیار خوبی را اتخاذ کند تا بتواند به بهترین شکل ممکن سهم بازار اندروید را از آن خود کند. حال منابع مختلفی ادعا می‌کنند که از قیمت گوشی اندرویدی نوکیا مطلع هستند. 

قطعا حاشیه سود برای نوکیا در ابتدا کم خواهد بود؛ اما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه یک گوشی پرچمدار از این برند قدیمی و معتبر نیز باشیم. اخیرا در گزارشی تازه عنوان شده است که نخستین گوشی اندرویدی نوکیا در فوریه سال 2017 میلادی (بهمن ماه 1395) توسط شرکت مادر HMD و در کنگره جهانی موبایل (MWC 2017) رونمایی خواهد شد. در حال حاضر ما می‌دانیم که نام این گوشی Nokia D1C خواهد بود و در دو نسخه با حافظه و اندازه نمایشگر مختلف عرضه خواهد شد.

قیمت گوشی اندرویدی نوکیا D1C (دو نسخه)

مدل گران قیمت این گوشی تنها 200 دلار خواهد بود که از یک رم 3 گیگابایتی و نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ دی (1080p) برخوردار است.

و اما قیمت نسخه ضعیف‌تر گوشی اندرویدی نوکیا ، 150 دلار خواهد بود که از ظرفیت رم 2 گیگابایتی و یک نمایشگر کوچکتر 5 اینچی (اما با همان وضوح) بهره می‌برد. گزارش‌های قبلی ادعا می‌کردند که مدل ارزان قیمت به یک دوربین 13 مگاپیکسلی مجهز است؛ این درحالیست که مدل بزرگ‌تر 5.5 اینچی گوشی اندرویدی نوکیا از یک دوربین 16 مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی خود بهره می‌برد.

بر اساس مشخصات انتشار یافته در وبسایت های بنچمارک گیری، به نظر می‌رسد که هر دو مدل مجهز به چیپست میان رده 1.4 گیگاهرتزی اسنپدراگون 430 همراه با پردازنده گرافیکی آدرنو 505 خواهند بود. علاوه بر این یک حافظه داخلی 16 گیگابایتی (انتظار می‌رود مدل‌هایی با حافظه‌های بیشتر نیز وجود داشته باشد)، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و همچنین سیستم عامل اندروید 7 نوقا نیز در دسترس کاربران قرار خواهد داشت.