گوشی گلکسی اس 8

انتشار تصویری رندر شده از گوشی گلکسی اس 8 ؛ زیبا و چشم نواز

در حالی که بسیاری از هواداران برند سامسونگ در غیاب گلکسی نوت 7 (به دلیل معضل انفجار باتری‌های این گوشی)، از گوشی‌های گلکسی اس 7 (Galaxy S7) و گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 Edge) به عنوان بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار یاد می‌کنند. انتظار داریم که سامسونگ جانشین آن‌ها را نیز طبق سنوات همه ساله، در نمایشگاه MWC 2017 معرفی نماید. در همین حال پس از آنکه طی چند وقت اخیر شاهد درز شایعات متعددی در رابطه با ویژگی‌های گوشی گلکسی اس 8 (Galaxy S8) بودیم، ساعاتی پیش نیز تصویری رندر شده منتسب به این محصول منتشر گردید که در صورت حقیقی بودن بدون شک هواداران برند سامسونگ را هیجان زده خواهد کرد.

بر کسی پوشیده نیست که سامسونگ درصدد است تا پرچمدار بعدی خود را با بیشترین امکانات جدید ممکن عرضه کند تا شاید خاطره رسوایی نوت 7 را به نوعی از یادها ببرد. در سوی دیگر گوشی گلکسی اس 8 برای آنکه فروش موفقی را در بازار تجربه کند، بدون شک در کنار بهره مندی از سخت افزاری درخور یک پرچمدار 2017، بایستی از ظاهری دلربا برخوردار باشد که حتی بتواند دارندگان گوشی‌های اپل را هم به سمت خود جذب کند. تا به امروز شایعات متعددی در رابطه با قابلیت‌های گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ منتشر شده و در ادامه همین داستان نیز ساعاتی پیش تصویری رندر شده از پرچمدار بعدی کره‌ای‌ها منتشر شد که بیان‌گر تجهیز این محصول به نمایشگری بدون حاشیه کناری، لبه خمیده و مجهز به فناوری فورس تاچ با وضوح تصویر QHD است.

گوشی گلکسی اس 8 به احتمال قوی در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی خواهد شد

گفتنیست که نمایشگر حساس به فشار یا فورس تاچ، فناوری جدیدی محسوب نمی‌شود و پیش‌تر توسط اپل در گوشی‌های آیفون مورد استفاده قرار گرفته است. در سوی دیگر هرچند سامسونگ تا پیش از این صرفا به استفاده از نمایشگری‌ها لبه خمیده در گوشی‌های هوشمندبالا رده خود بسنده کرده بود، اما احتمالا تلفن همراه گلکسی اس 8 به عنوان اولین موبایل ساخت سامسونگ با نمایشگری مجهز به فناوری تاچ 3 بعدی به بازار خواهد آمد. قابلیت فورس تاچ به کاربران اجازه می‌دهد تا بین یک لمس کوچک، یک لمس معمولی و لمس عمیق صفحه نمایش، ایجاد تمایز کرده و با هر یک از آن‌ها، دستورات متفاوتی را ارسال کنند.

گوشی گلکسی اس 8

در حالی که گلکسی اس 7 اج در بحث طراحی چندان تفاوتی با گلکسی اس 6 اج ندارد، به نظر می‌رسد طراحی گوشی گلکسی اس 8 تفاوت‌های چشم نوازی نسبت به نسل قبلی خود داشته و نظر کاربر را به خود جلب می‌کند. در طراحی گلکسی اس 8 اج می‌توان لبه‌های منحنی که در سری اج مرسوم شده است را دید اما شکل ظاهری گوشی دستخوش تغییراتی شده و از انحنای کمتری بهره می‌برد. در سوی دیگر اگر این تصویر حقیقی باشد، بیانگر آن است که دکمه فیزیکی هوم در پرچمدار بعدی سامسونگ به کلی حذف گردیده و سنسور اثر انگشت آن احتمالا در زیر نمایشگر تعبیه شده است.

همان‌طور که مشاهده می‌شود حتی حاشیه قسمت بالا و پایین نمایشگر نیز نسبت به گلکسی اس 7 کاهش محسوسی داشته، با این حال هنوز سرنوشت کلیدهای کنترل ولوم و باز کردن قفل صفحه نمایش مشخص نیست. نسبت مساحت نمایشگر گوشی جدید شیائومی (شیائومی می میکس) به قاب جلویی دستگاه 91.3 درصد بوده و این در حالیست که منابع نزدیک به سامسونگ از تجهیز گوشی گلکسی اس 8 به نمایشگری با فضای اشغال شده ای نسبت به قاب جلویی بیشتر از این رقم خبر می‌دهند.

در سوی دیگر همان‌طور که در تصویر فوق نیز مشخص است، احتمال تجهیز گوشی گلکسی اس 8 به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با فلاش ال ای دی وجود دارد هرچند که اطلاعات موثقی در رابطه مشخصات دو یا سه سنسور دوربین اصلی و سلفی این محصول منتشر نشده است. در رابطه با سخت افزار به کار رفته در پرچمدار بعدی سامسونگ نیز انتظار داریم این محصول در دو نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895، حافظه رم 6 گیگابایتی و باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی به بازار عرضه شود که در فریمی متشکل از شیشه و فلز جای گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*