ادعای جنجالی FBI : روسیه نتایج انتخابات آمریکا را هک و به پیروزی ترامپ کمک کرده است!

ادعای جنجالی FBI : روسیه نتایج انتخابات آمریکا را هک و به پیروزی ترامپ کمک کرده است!

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که چند هفته‌ی پیش نتایج آن به طور رسمی اعلام و دونالد ترامپ به عنوان پیروز انتخابات اعلام شد، یکی از جنجالی‌ترین انتخابات سیاسی چند سال اخیر در سراسر جهان بوده است. حالا هم گزارش جدیدی از سوی FBI مطرح شده که نشان می‌دهد احتمالا با دخالت هکرهای روسی و تحقیقات بر روی این پرونده، جنجال به سطح بین‌المللی هم کشیده خواهد شد!

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا که به اختصار FBI نامیده می‌شود، به تازگی ادعای CIA مبنی بر دخالت روسیه و تغییر نتایج انتخابات ایالات متحده‌ی آمریکا به کمک هک شبکه‌ای را تایید کرده است. این فرضیه‌ای است که ابتدا توسط آژانس‌های امنیتی این کشور مطرح شد و حالا به گزارش خبرگزاری واشنگتن پست و به نقل از مقامات ناشناس در دولت آمریکا، پلیس فدرال نیز آن را تایید کرده است.

تعدادی از نمایندگان جمهوری‌خواه نیز روزهای گذشته به این موضوع اشاره کرده بودند که احتمالا اف بی آی با این فرضیه‌ی CIA موافقت نخواهد کرد. به نقل از واشنگتن پست:

“اوایل هفته‌ی جاری به طور جداگانه با جیمز کومی (James Comey) رئیس اف بی آی و جیمز کلپر (Jim Clapper)، اداره‌کننده‌ی اطلاعات ملی ملاقات داشتم و بین ما مبنی بر هدف، قصد و وسعت دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری‌مان، باوری قوی وجود داشت.” اینها را جان برنان ( John O. Brennan) رئیس سازمان سی آی ای در پیامی به کارمندان این آژانس امنیتی اعلام کرده است [و واشنگتن پست نیز آنها را از] مقامات رسمی ایالات متحده‌ی آمریکا که این پیام را دیده‌‌اند، نقل کرده است.

“همچنین هر سه نفر ما بر این عقیده‌ایم که تشکیلات تحت نظر ما در کنار دیگر سازمان‌ها، باید بر روی بررسی کامل این مسئله که تحت مدیریت رئیس جمهور اوباما و به رهبری اداره‌کننده‌ی اطلاعات ملی [DNI] دنبال می‌شود، کار کنیم.” [این متن] در ادامه‌ی پیام برنان آمده است.

هکرهای روسی رئیس جمهور آینده‌ی آمریکا را انتخاب کرده‌اند؟

ادعای جنجالی FBI : روسیه نتایج انتخابات آمریکا را هک و به پیروزی ترامپ کمک کرده است!

بنابراین در حال حاضر به طور واضح مشخص است که سه نهاد FBI ،CIA و DNI (نهادی رسمی در ایالات متحده‌ی آمریکا که بر روی تایید هویت، اداره و کنترل مسائل مربوط به شخص رئیس جمهور نظارت میکند) به طور مشترک در حال کار بر روی این پرونده هستند. این سه نهاد بر روی این فرضیه به باور مشترک رسیده‌اند که روسیه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری کشور آمریکا دخالت کرده و با هدف انتخاب دونالد ترامپ، در نتایج این انتخابات دستکاری به عمل آورده است. البته در نقطه‌ی مقابل این فرضیه نیز شخص ترامپ و مقامات رسمی روسیه قرار دارند که به طور واضح اعلام کرده‌اند که این کشور هیچ کمکی به پیروزی آقای ترامپ در این دوره از انتخابات نکرده است.

حالا باید با ادامه‌ی تحقیقات توسط نهادهای امنیتی و قانونی آمریکا، ببینیم آیا این رسوایی بزرگ تایید خواهد شد و یا دخالت هکرهای روسی در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حد یک فرضیه‌ی عجیب و جذاب باقی می‌ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بنظرم حقیقت همینه روسیه دخالت کرده چون کلینتون جلو بود و ظرفدارای بیشتری داشت از اینطرفم اینکه ترامپ انتخاب میشد که شد خیلی به نفع روسیه هست