تاثیر ربات بر اشتغال

نظر 9 مدیر برجسته درباره تاثیر ربات ها بر اشتغال در جوامع مختلف

آن‌طور که مجمع جهانی اقتصاد پیش‌بینی می‌کند، تاثیر ربات بر اشتغال روز به روز در حال افزایش بوده و تا رسیدن به سال 2020، انسان‌ها حدود پنج میلیون شغل خود را از دست خواهند داد تا در ادامه هوش مصنوعی جایگزین آن‌ها شود. این پیش‌بینی که البته زمزمه‌های آن از هم‌اکنون نیز در برخی جوامع شنیده می‌شود، به چه معناست؟ آیا نیروی کار امروز باید خود را به طور کامل تسیلم ربات‌ها بداند؟ یا اینکه باید برای یادگیری مهارت‌های جدید اقدام کند؟

افزایش تاثیر ربات بر اشتغال در جوامع پیشرفته

برای پی‌بردن به این موضوع که افزایش تاثیر ربات بر اشتغال برای کسب و کار شما به چه معنی است، از نه نفر عضو شورای کارآفرینان جوان و دارای کسب و کارهای بزرگ و کوچک، سوالی پرسیده شده که جواب آن‌ها برای گرفتن یک نتیجه‌گیری، بسیار کارآمد خواهد بود. “تاثیر انقلاب رباتیک را بر روی شرکت خود چگونه می‌بینید؟”

با ساخت و ساز خودکار

تاثیر ربات بر اشتغالما در حال برنامه‌ریزی برای نقطه‌ای در آینده هستیم که ساخت و تولید اکثر محصولات به وسیله ربات‌ صورت خواهد گرفت. این موضوع تاثیر قابل توجهی بر روی نحوه طراحی محصولات مورد نظر ما داشته و هزینه تولید را دستخوش تغییر قرار می‌دهد. این حقیقت سود و منفعت کارخانه‌های کشور چین را با مشکل مواجه کرده و خواهیم دید که بسیاری از تولیدات به منازل خود باز خواهند گشت، چرا که ماشین‌ها (ربات‌ها) قادرند تا جایگزین نیروی کار ارزان قیمت کشور چین شوند.

اندرو توماس (Andrew Thomas)، وب سایت SkyBell Doorbell

وقت آزاد برای کارهای مبتنی بر دانش

تاثیر ربات بر اشتغالانقلاب اتوماسیون و افزایش تاثیر ربات بر اشتغال در پنج سال گذشته، هم‌اکنون نیز بر روی شرکت‌ها تاثیرات فروانی داشته و یک تیم مشاور شسته و رفته را ترتیب داده است. ما منحصرا وقت خود را بر روی کارهایی که به میزان زیادی نیازمند دانش و تخصص هستند صرف می‌کنیم، چرا که فرآیندهای کسب و کار در دل اینترنت اشیا (IOT –> Internet Of Things)، اداره کارهای روزانه و متداول ما را به دست می‌گیرند. انجام کارهای مالی و سازمانی از دیگر مواردی است که توسط ربات‌ها صورت گرفته و ما را از قرارگیری در چنین مسیری هیجان‌زده می‌کنند.

الکساندرا لویت (Alexandra Levit)، وب سایت PeopleResults

تکامل مهارت‌های مدیریتی

تاثیر ربات بر اشتغالیکی از سخت‌ترین کارها به عنوان یک موسس شرکت، اعمال نفوذ به همه منابعِ در اختیار به صورتی کارآمد و مفید است. با تاثیر ربات بر اشتغال و جایگزینی نیروی کار امروزی با آن‌ها، من این را به عنوان فرصتی برای پیشرفت و ترقی خود به عنوان یک مدیر و رهبر می‌بینم. اگرچه حس می‌کنم به صورتی موثر تبدیل به یک مکاتب و پیام‌دهنده به کارمندان خود شده‌ام، اما نیازمند یادگیری فنونی هستم تا به این وسیله ربات‌ها را برای توسعه و بهبود کسب و کار خود مدیریت کرده و به بهره‌وری دست پیدا کنم.

فیرس کیتانه (Firas Kittaneh)، وب سایت Amerisleep

بدون تغییر زیاد

تاثیر ربات بر اشتغالسازمان‌های من با مشتریان‌مان ارتباط برقرار کرده و شما قادر نیستید تا این کار را با ربات‌ها انجام دهید. با توجه به این موضوع، من تغییر زیادی در شرکت‌های خود نمی‌بینیم. از طرفی دیگر، هر چه وظایف و کارهای بیشتری درگیر اتوماسیون می‌شوند، من فرصت‌های زیادی را پیش روی شرکت دیده و این موضوع را کمکی به افزایش راندمان و بهره‌وری شرکت‌های خود می‌بینم. من یکی از ظرفداران اتوماسیون‌سازی و تخصیص وظایف بیشتر به هوش مصنوعی هستم، پس به این ترتیب ربات‌ها در این حوزه خواهند توانست تا به من “کمک” کنند.

نیکول میونوز (Nicole Munoz)، وب سایت Start Ranking Now

زمانی برای تمرکز بر روی دیگر موارد

تاثیر ربات بر اشتغالمن تاثیر ربات بر اشتغال را زیاد دانسته و آن‌ها را بر روی جنبه‌های زیادی از کسب و کار موثر می‌بینم، اما نه لزوما به همان شیوه‌ای که ما به کسب و کار می‌پردازیم. به عنوان نمونه، ربات‌ها در انجام کارهای متداول و خسته‌کننده همچون نظافت و یا تنظیم قرارهای ملاقات به ما کمک می‌کنند، اما مطمئنا قادر نیستند تا یک ارتباط موثر با مشتریان‌ ما برقرار کنند. هوش مصنوعی به ما کمک خواهد کرد تا دسته‌ای از فرآیندها را درگیر اتوماسیون کرده و به این وسیله به ما زمانی برای استفاده از منابع خود و تمرکز بر روی دیگر موارد می‌دهند.

جینا کوک (Jayna Cooke)، وب سایت EVENTup

افزایش تقاضا برای خدمات خاص

تاثیر ربات بر اشتغالشرکت من خدماتی پیرامون زیرساخت فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد و تاثیر ربات بر اشتغال و به خدمت گرفتن هوش مصنوعی، برای ما به معنی افزایش تقاضا برای سرویس‌هایمان خواهد بود. رباتیک مدرن به ازای میزان کمی پردازش قدرت محاسباتی قابل توجهی به ما داده و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ را آسان کرده است. این موضوع به این معنی است که ارائه دهندگان زیرساخت به مقامی خوب برای ارائه سرویس‌هایی سطح بالا و درخور دانش رباتیک روز دست پیدا خواهند کرد.

ویک پتل (Vik Patel)، وب سایت Future Hosting

ساده شدن زندگی

تاثیر ربات بر اشتغالبه عنوان یک شرکت فعال در زمینه طراحی وب سایت، من تاثیر ربات بر اشتغال را به دور از تیم اصلی خود می‌بینم. در هسته شرکت هنوز افراد به عنوان یک تیم حل‌کننده مشکلات ظاهر شده و به همین دلیل نیاز دارند تا برای هر مشتری یک چیز منحصربه‌فرد و اختصاصی ایجاد کنند. ابزارهایی وجود خواهند داشت تا زندگی ما را برای بازاریابی، توسعه و پیشرفت و شاید طراحی آسان‌تر کنند، اما هرگز این ابزارها به طور کلی اشتغال ما را تسخیر نمی‌کنند. این موضوع ممکن است یک فرصت، هر چند برای کمک به بازاریابی این ربات‌های جدید باشد.

پیتر بوید (Peter Boyd)، وب سایت PaperStreet Web Design

بدون تاثیر

تاثیر ربات بر اشتغالمن تاثیر ربات بر اشتغال شرکت خود را غیر قابل توجه می‌بینم. محصولات مراقبت از پوست ما روزانه در حال تولید هستند و از طرفی مدیریت و مراقبت از ربات‌هایی که هر روز کار می‌کنند احتمالا سخت و مشکل خواهد بود. ما از مشتریان خود به صورت شخصی و خصوصی مراقبت می‌کنیم و ربات‌ها متاسفانه فاقد قلب برای تاکید بر این موضوع هستند. تا رسیدن به سال 2020، من هنوز تیمم را در کنار خود دیده تا به این ترتیب با مشکلات پوستی مبارزه کنیم. پس ربات‌ها هیچ تغییری در ساختار شرکت من ایجاد نخواهند کرد.

دیزی جنگ (Daisy Jing)، وب سایت Banish

آزاد کردن ما برای انجام کارهای خلاقانه و استراتژیک

تاثیر ربات بر اشتغالشرکت من پتانسیل‌های درونی اتوماسیون را در آغوش خواهد گرفت تا به این وسیله کارهای متداول و روزانه خسته‌کننده را کاهش دهد. به این ترتیب، کارمندان ما از چنگال این دسته از وظایف آزاده شده و بر روی کارهای سطح بالا و نیازمند خلاقیت بدون ساختار و همدلی عاطفی، تمرکز خواهند کرد. افزایش بازدهی و بهره‌وری به وسیله هوش مصنوعی ما را هیجان‌زده کرده و به ما انسان‌ها اجازه خواهد داد تا بر روی استراتژی‌ها و دیگر کارهای ارزشمند خود متمرکز شویم.

ادلین جو (Adelyn Zhou)، وب سایت TOPBOTS

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*