سامسونگ تولیدکننده‌ی انحصاری پنل‌های اولد نمایشگر آیفون 8 خواهد بود

سامسونگ تولیدکننده‌ی انحصاری پنل‌های اولد نمایشگر آیفون 8 خواهد بود

آیفونی که سال بعد توسط اپل رونمایی می‌شود، به سبب قرارگیری در دهمین سالگرد رونمایی از این اسمارت فون محبوب توسط استیو جابز فقید، یکی از مهمترین محصولات تاریخ اپل محسوب خواهد شد. از این رو تغییرات جذاب و هیجان‌انگیزی برای این مدل توسط کارشناسان حدس زده می‌شود و استفاده از پنل های اولد (OLED) در نمایشگر آیفون 8 نیز یکی از همین تغییرات مهم به شمار می‌رود.

ساعاتی پیش گزارشی را منتشر کردیم مبنی بر اینکه نه تنها اپل از پنل‌های اولد در تولید آیفون 8 استفاده خواهد کرد، بلکه این پنل‌ها از نوع پنل‌های خمیده خواهند بود و تکنولوژی لمسی جدیدی نیز در آنها به کار گرفته خواهد شد. حالا هم مشخص شده است که کمپانی سامسونگ تولید این قطعات را برای نسل بعدی آیفون به عهده گرفته است و جالب‌تر این است که این کمپانی کره‌ای به مدت حداقل دو سال و به صورت انحصاری، تنها تولیدکننده‌ی این قطعه‌ی پیشرفته برای به‌کار‌گیری در هشتمین نسل از آیفون‌های اپل به حساب می‌رود.

گفته می‌شود که بخش تولید نمایشگر ابرکاخانجات سامسونگ یعنی Samsung Display، این مسئولیت خطیر را بر عهده گرفته است. در حال حاضر هم سامسونگ دیسپلی با در اختیار داشتن بیش از ۹۵ درصد از سهم تولید پنل‌های اولد به کار رفته در تلفن‌های همراه هوشمند، بزرگترین بازیگر این عرصه محسوب می‌شود. تا به این لحظه هیچ کمپانی دیگری وجود ندارد که بتواند ساخت نمایشگرهای اولد خمیده برای اسمارت فون‌ها را در مقیاسی که سامسونگ تولید می‌کند، به اجرا دربیاورد. بنابراین از آنجا که نسل بعدی آیفون‌های اپل احتمالا فروش بسیار بالا و احتمالا رکوردشکنی را تجربه خواهند کرد، این کمپانی آمریکایی به دنبال تولیدکننده‌ای است که بتواند نیاز عظیم این خریداران را پاسخ بدهد و این‌گونه است که مسئولیت تولید نمایشگر آیفون 8 به سامسونگ محول شده است.

رقبای احتمالی سامسونگ برای تولید نمایشگر آیفون 8 کدام‌اند؟

سامسونگ تولیدکننده‌ی انحصاری پنل‌های اولد نمایشگر آیفون 8 خواهد بود

در همین حین دو کمپانی LG Display و Japan Display نیز در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بخش تولید پنل‌های اولد خودشان هستند تا بتوانند هرچه سریع‌تر وارد بازار پرسود اسمارت‌ فون‌ها در این حوزه بشوند. با این که این دو کارخانه در حال حاضر سرمایه و پول عظیمی را برای توسعه‌ی این خط تولید صرف کرده‌اند، اما مطمئنا زمان زیادی طول می‌کشد که آنها بتوانند به حجم پنل‌های تولید شده توسط سامسونگ نزدیک شوند؛ این رقابت زمانی شدیدتر می‌شود که بدانید سامسونگ قصد دارد طی سال‌های آینده، ۱۲ میلیارد دلار دیگر را هم بر روی این صنعت سرمایه‌گذاری کند و این بودجه‌ی سرسام‌آور، از مجموع سرمایه‌ی اختصاص داده شده توسط ال جی و جپن دیسپلی بیشتر است!

به علاوه، سامسونگ دیسپلی همین حالا هم پنل‌های اولد خمیده را برای به‌کارگیری در اسمارت فون‌هایی نظیر گلکسی اس ۷ اج توسط سامسونگ الکترونیکس تولید می‌کند و این تجربه و توانایی فنی، آن را از تمام رقبایش متمایز می‌کند. در مجموع با در نظر گرفتن تمامی این جوانب، منطقی به نظر می‌رسد که اپل حداقل برای دو سال آینده، حق تولید انحصاری پنل‌های اولد برای به‌کارگیری در تولید نمایشگر آیفون 8 را به این برند کره‌ای واگذار کند؛ معامله‌ای که سه سر سود‌ده خواهد داشت: سامسونگ، اپل و البته کاربران آیفون.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*